Acasă Economie 5 moduri în care rolul directorilor generali se schimbă acum  

5 moduri în care rolul directorilor generali se schimbă acum  

Elena Badea, managing director, Valoria Business Solutions

DISTRIBUIȚI

Rolul directorilor generali a suferit transformări semnificative în ultimii ani, datorită provocărilor complexe și diverse prezente în mediul de afaceri. Odată cu inteligența artificială, care revoluționează modul în care funcționează companiile, directorii generali sunt obligați să-și adapteze din nou strategiile și să îmbrățișeze puterea tehnologiei în toate ariile de business – de la creșterea eficienței vânzărilor, la managementul echipei și dezvoltare durabilă.

Modalitățile tradiționale de acțiune ale CEO-ului trebuie să fie completate acum de capacitatea de a extrage informații utile din datele analitice furnizate de inteligența artificială. Această abordare conferă rolului un avantaj competitiv puternic.

Există mai multe moduri în care rolurile directorului general se schimbă acum, în era Inteligenței Artificiale (AI). Integrarea tehnologiei bazate pe inteligență artificială le permite acestora să creeze procese de vânzare agile care să răspundă nevoilor clienților, să reducă costurile și să accelereze creșterea sustenabilă.

  1. Alinierea strategică: Orchestrarea fuziunii dintre expertiza umană și tehnologiile AI

Rol nou: De la unic decident la strateg susținut de puterea AI

În era pre-AI, directorii generali și-au asumat responsabilitatea luării deciziilor pe baza expertizei și a cunoștințelor lor. În era AI, directorii generali trebuie să integreze tehnologiile bazate pe inteligența artificială în strategiile lor de vânzări, de dezvoltare a afacerilor etc.

Împreună cu ceilalți directori din echipa de conducere, aceștia trebuie să identifice domeniile în care AI poate îmbunătăți procesul decizional, automatiza sarcinile de rutină și poate oferi informații valoroase bazate pe date. Prin alinierea obiectivelor strategice cu capacitățile AI, directorii generali pot accesa întregul potențial al echipei lor, pot îmbunătăți eficiența operațională și pot genera creșterea veniturilor.

Exemplu relevant: Mulți CEO din industria de retail se concentrează pe integrarea platformelor de analiză a datelor bazate pe inteligență artificială pentru a obține informații utile din datele clienților. Rezultatele sunt utilizate pentru a face campanii de marketing personalizate și pentru a îmbunătăți experiența clienților. Se estimează că această abordare duce la o creștere cu 25% a vânzărilor și la o reducere cu 15% a pierderii clienților.

  1. Înțelegerea puterii AI: dotarea echipelor de vânzări cu instrumente inteligente

Rol nou: De la gestionarea tradițională a vânzărilor la creșterea vânzărilor cu AI

Din punct de vedere istoric, directorii executivi s-au concentrat pe gestionarea echipelor folosind metodologii de management tradiționale. Cu toate acestea, acum directorii executivi trebuie să folosească tehnologiile bazate pe AI pentru a duce la următorul nivel activitatea echipelor de vânzări, financiare, de producție, de operațiuni etc.

Instrumentele bazate pe inteligență artificială, cum ar fi analiza predictivă, chatboții și asistenții virtuali, pot oferi reprezentanților de vânzări informații valoroase despre clienți, le pot sugera recomandări personalizate și contribuie la automatizarea fluxului de lucru.

Desigur directorii executivi joacă un rol crucial în promovarea adoptării acestor tehnologii, încurajând o cultură a învățării continue și asigurând utilizarea eficientă a instrumentelor AI.

Exemplu relevant: Un CEO dintr-o companie de servicii profesionale a decis să implementeze asistenți virtuali bazați pe inteligență artificială pentru reprezentanții de vânzări, permițându-le să gestioneze rapid întrebările clienților și să adune date valoroase despre clienți. Acest lucru va duce la o reducere cu 30% a timpului de răspuns, la o creștere a ratei de conversie a clienților potențiali cu 20% și la îmbunătățirea satisfacției clienților.

  1. Amplificarea centrării pe client: valorificarea inteligenței artificiale în demersul de personalizare

Rol nou: De la gestionarea tradițională a relațiilor cu clienții la personalizarea bazată pe inteligență artificială

În era AI, directorii generali trebuie să valorifice capacitățile AI pentru a oferi clienților experiențe hiper-personalizate. Cu ajutorul tehnologiei, echipele pot analiza cantități mari de date despre clienți, pot identifica modelele comportamentale și decizionale ale clienților și își pot adapta ofertele la preferințele acestora. Acest lucru le permite reprezentanților companiei să construiască relații mai puternice cu clienții, să stimuleze loialitatea clienților și să obțină un avantaj competitiv pe piață.

Exemplu relevant: O companie din industria comerțului electronic folosește algoritmi bazați pe inteligența artificială pentru a analiza istoricul de navigare și de achiziții al clienților, făcând apoi recomandări personalizate de produse. Acest lucru are ca rezultat o creștere cu 40% a valorii medii a comenzii și o îmbunătățire cu 25% a retenției clienților.

  1. Luare de decizii bazată pe date: valorificarea analizei AI pentru perspective și prognoze

Rol nou: De la decizii bazate pe instincte la luarea deciziilor bazate pe date

S-au dus vremurile în care directorii generali se bazau numai pe intuiția lor pentru luarea deciziilor. În era AI, directorii executivi adoptă decizii rezultate din analiza datelor. Instrumentele bazate pe inteligență artificială pot procesa cantități mari de date în timp real, oferind CEO-ului informații utile, previzionând tendințele pieței și identificând oportunitățile de creștere.

Directorii generali care valorifică eficient capacitatea de analiză a AI pot lua decizii informate care să optimizeze performanța afacerii și să conducă la creșterea veniturilor.

Exemplu relevant: O companie de producție folosește analize predictive bazate pe inteligență artificială pentru a prognoza evoluția cererii și pentru a optimiza gestionarea stocurilor. Acest lucru duce la o reducere cu 15% a stocurilor suplimentare, la o scădere cu 20% a situațiilor de epuizare de stoc și la îmbunătățirea fluxului de numerar.

  1. Conducere IA etică și responsabilă: menținerea încrederii și asigurarea echității

Rol nou: De la supraveghere la guvernanță etică în implementarea AI

Odată cu avansul AI, directorii generali trebuie să gestioneze aspectele etice legate de utilizarea AI. Directorii generali și echipele de conducere sunt responsabili pentru a se asigura că sistemele bazate pe AI sunt proiectate și implementate în mod etic, că asigură confidențialitatea datelor clienților, fără părtinire sau discriminare. Directorii executivi ar trebui să susțină elaborarea și implementarea elementelor de guvernanță corporativă relevante pentru AI, promovând transparența și practicile responsabile.

Exemplu relevant: În industria serviciilor financiare, de exemplu, prioritizarea transparenței și echității cu ajutorul modelelor de credit scoring bazate pe inteligență artificială asigură decizii imparțiale și construirea încrederii cu clienții. Acest lucru poate duce la o creștere cu 35% a satisfacției clienților.

În concluzie

Inteligența artificială schimbă modul în care funcționează mediul de afaceri, iar directorii generali trebuie să accepte faptul că rolul lor se transformă. Prin alinierea strategică cu potențialul adus de tehnologiile bazate pe inteligența artificială, introducând luarea deciziilor bazate pe date și mecanisme cu guvernanță corporativă etică, directorii generali pot valorifica puterea AI pentru creșterea afacerii. Pe măsură ce companiile din România cresc adoptarea AI, directorii generali au oportunitatea de a valorifica aceste tehnologii pentru a fi crește pe o piața competitivă.

1 COMENTARIU

  1. […] Rolul directorilor generali a suferit transformări semnificative în ultimii ani, datorită provocărilor complexe și diverse prezente în mediul de afaceri. Odată cu inteligența artificială, care revoluționează modul în care funcționează companiile, directorii generali sunt obligați să-și adapteze din nou strategiile și să îmbrățișeze puterea tehnologiei în toate ariile de business – de la creșterea eficienței […] Citeste mai mult […]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here