A fost publicată în Monitorul Oficial nr. 278 Hotărârea de Guvern nr. 295 privind Registrul general de evidență a salariaților (REGES-ONLINE). Astfel, REGES-ONLINE devine obligatoriu pentru toți angajatorii, înlocuind vechiul sistem REVISAL.
Angajatorii au la dispoziție un termen de 6 luni de la publicarea hotărârii în Monitorul Oficial (31 martie 2025) pentru a face tranziția de la REVISAL la REGES-ONLINE.
Platforma permite gestionarea digitală a contractelor individuale de muncă și este accesibilă și angajaților. Aplicația poate fi accesată de pe site-ul Inspecției Muncii prin https://reges.inspectiamuncii.ro.
Noul sistem REGES-ONLINE permite simplificarea procedurilor pentru angajatori și salariați, acces facil la date pentru angajați, debirocratizarea și digitalizarea, precum și folosirea eficientă a resurselor, cu respectarea legislației.
Facilitățile de care beneficiază angajații sunt: înregistrarea în platforma REGES-ONLINE, vor avea acces la datele proprii din registru, pot solicita angajatorilor rectificarea datelor direct din platformă, iar angajatorii sunt obligați să răspundă.
Angajatorii au obligația ca în termen de 6 luni să se înregistreze în noul sistem REGES ONLINE. În această perioadă de tranziție, angajatorii vor completa în REGES ONLINE toate elementele contractelor de muncă active la data înrolării în noul sistem, care nu se regăsesc în REVISAL.
La sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă Ilfov sunt instalate două info kiosk-uri – terminale interactive conectate să funcționeze integrat cu sistemul REGES-ONLINE, în scopul de a oferi solicitanților, angajați sau angajatori, acces direct la sistem, precum și de a asigura imprimarea de documente acolo unde situația o cere. Aceste terminale sunt dotate cu cameră web și scaner de documente care să permită scanarea documentelor de identitate și identificarea elementelor de securitate din acestea – poză și CNP.
Totodată, pentru sprijinirea angajatorilor și angajaților în vederea solicitării de informații cu privire la aplicația REGES-ONLINE, Inspecția Muncii pune la dispoziție utilizatorilor următoarele adrese de e-mail și telefon suport:
-adresa suport angajatori: regesonlinesuport.angajator@inspectiamuncii.ro
-adresa suport salariați: regesonlinesuport.salariat@inspectiamuncii.ro
-telefon suport angajatori/salariați TelVerde: 0800.500.166.
Programul de lucru pentru informații suport este de luni până vineri între orele 08:00-20:00, cu excepția zilelor de sărbători legale.