După ce săptămâna trecută a fost avizat proiectul tehnic și s-a emis ordinul de începere a lucrărilor, la 20 octombrie 2021, 96 de utilaje au ajuns deja în șantier pe lotul III al Autostrăzii Capitalei, A0 Sud.
Șapte km din traseul Lotului III au fost decopertați de pământ vegetal, s-au efectuat defrișările pe zona localității Ciorogârla, au început demolările construcțiilor de pe culoarul expropriate, a început amplasarea stației de betoane, adusă recent din Grecia și a început pregătirea platformelor pentru a permite forajele piloților necesari realizării intersecției dintre A0 și A1, după cum anunță secretarul de Stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu.
Lotul III leagă DN6, în zona Bragadiru – Cornetu, până la A1, în zona localităților Ciorogârla – Dragomirești Vale (inclusiv nodul rutier dintre A0 și A1) și are o lungime de 18 km. Constructor este Asocierea Aktor = Euro Construct Trading, iar valoarea contractului este de 853,4 milioane de lei.
În decembrie anul viitor se va circula pe Autostrada Bucureștiului, între DN 5 și DN 6 și, cu o mobiltate mai bună a antreprenorilor, în 2023 pe toată A0 Sud, spune Scrioșteanu.
Din toamna anului trecut se lucrează pe toată lungimea Lotului II A0 Sud, pentru cei aproape 15 km de autostrada (Bragadiru, Măgurele, Jilava, Dărăști, 1 Decembrie, Vidra și Cornetu.
Autostrada de Centură București A0 va avea o lungime totală de 101 km și este parte a unui uriaș proiect european de infrastructură rutieră numit Coridorul 4 pan-european, care traversează România de la Vest la Est, pe direcția Nădlac – Arad – Timișoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitești – București – Constanța.