După autostrada suspendată, vine și calea ferată suspendată în Capitală. CFR SA vrea să construiască cei 2,9 kilometri de cale ferată între linia București – Urziceni și Aeroportul Henri Coandă – Otopeni pe un viaduct ridicat pe 42 de piloni, transmite Digi24.
Reprezentanţii CFR au declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, că modernizarea căii ferate pe traseul Gara de Nord – Aeroportul Otopeni va costa 584 de milioane de lei, iar racordul de 2,95 kilometri de la calea ferată existentă până la Terminalul Sosiri va fi construit pe 42 de piloni.
Modernizarea căii ferate ar urma să servească într-o primă fază pentru transportul suporterilor echipelor participante la Euro 2020 până în Bucureşti.
Conform planului prezentat, lucrările ar urma să fie finalizate într-un an şi două luni de la proiectare, care este prognozată pentru luna aprilie a acestui an.
”Soluţia cu viaduct asigură menţinerea acceselor în zonele construite şi traversarea canalelor ANIF existente, care au rolul de preluare a apelor în caz de inundaţii. Această soluţie are un impact mic asupra mediului înconjurător şi permite o flexibilitate mai mare pentru dezvoltările urbane viitoare din zonă. Pe suprastructură s-au prevăzut trotuare de serviciu şi panouri fonoabsorbante”, se arată în proiectul CFR.
În acelaşi timp CFR are un alt obiectiv de investiţii, ”Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti” pentru a asigura creşterea de capacitate necesară circulaţiei trenurilor.
Lucrările vor fi realizate din fonduri de la bugetul de stat, pe durata a 18 luni şi jumătate. Traseul are o lungime de 7,9 kilometri iar valoarea estimată a investiţiei este de 82.624.505 lei cu TVA.