Acasă Politic ANCPI a creat cadrul legal pentru digitalizarea serviciilor pe care le oferă

ANCPI a creat cadrul legal pentru digitalizarea serviciilor pe care le oferă

DISTRIBUIȚI

Guvernul României a adoptat o ordonanță de urgență pentru modificarea Legii nr. 7/1996 a cadastrului și a publicității imobiliare. Actul normativ reglementează modul în care cererile de înscriere, recepție sau avizare pot fi depuse online, prin intermediul sistemului informatic de cadastru și carte funciară.

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a actualizat legislația în domeniu, având în vedere accelerarea procesului de digitalizare din ultima perioadă.

Potrivit ordonanței de urgență pentru modificarea Legii nr. 7/1996 a cadastrului și a publicității imobiliare, cererile depuse online, prin intermediul sistemului informatic de cadastru și carte funciară, trebuie să fie însoțite de documente care fac dovada legalității operațiunii solicitate.

Procedura de înregistrare online a cererilor include un mecanism care permite identificarea persoanei care efectuează demersurile respective. Conform noilor reglementări, răspunderea pentru corectitudinea și autenticitatea datelor în format electronic revine persoanei care a introdus aceste informații în sistem. De asemenea, răspunderea pentru verificarea și validarea datelor în format electronic revine persoanei care le-a verificat și validat.

Certificarea autenticității și forța juridică a înscrisului în format electronic generat, prin intermediul sistemului informatic de cadastru și carte funciară, fără intervenția vreunei persoane, este dată de sigiliul electronic calificat al ANCPI.

OUG nr. 61/2020 privind completarea Legii cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996 a fost publicată în Monitorul Oficial al României nr. 381/12.05.2020.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here