În primele trei luni ale acestui an au fost înregistrate 5.945 de apeluri la Call-center anticorupție 0800.806.806, cu 555 mai multe apeluri în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, iar în baza informaţiilor de interes operativ transmise de apelanţi, au fost înregistrate un număr de 10 dosare penale.
În primul trimestru al anului 2023, majoritatea apelurilor au fost inițiate din mediul urban, acestea fiind statistic de trei ori mai multe față de cele inițiate din mediul rural. Totodată, cele mai multe apeluri au fost efectuate din județul Olt, acestea fiind urmate de cele din județul Covasna și de cele din municipiul București.
În cursul anului 2022, s-au primit 20.805 de apeluri, iar în baza informaţiilor transmise de apelanţi au fost înregistrate un număr de 40 de dosare penale, fiind inițiate și derulate 10 acțiuni de prindere în flagrant.
În ceea ce privește sesizarea faptelor de corupție de către personalul Ministerului Afacerilor Interne, se remarcă faptul că, în cursul anului trecut, peste jumătate din cei care au apelat Call-center anticorupție sunt agenți de poliție, cu vârsta de până în 30 de ani.
Sistemul Call-center anticorupție a fost dezvoltat prin intermediul unui modul de management electronic al documentelor și apelurilor, extins la nivel național, începând cu luna august 2022. Acesta oferă o modalitate facilă de comunicare și de sesizare a faptelor de corupție, reprezentând, în același timp, un mijloc de promovare a competențelor DGA în spațiul public.
[…] În primele trei luni ale acestui an au fost înregistrate 5.945 de apeluri la Call-center anticorupție 0800.806.806, cu 555 mai multe apeluri în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, iar în baza informaţiilor de interes operativ transmise de apelanţi, au fost înregistrate un număr de 10 dosare penale. În primul trimestru al anului […] Citeste mai mult […]
[…] Afla mai multe despre aceasta stire [CLICK AIC] […]