Consiliul Județean Ilfov a aprobat, la 26 ianuarie 2021, studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici pentru nodul intermodal București-Ilfov de la Moara Vlăsiei, proiect strategic al județului, inclus în SDJ 2030. Proiectul presupune construcția a două terminale cargo și a unui parc logistic cu spaţii pentru depozitarea mărfurilor.
Includerea Nodului Intermodal București-Ilfov în varianta finală a Master Planului General de Transport al României a fost cerută de CJ Ilfov în 2014, pentru a crea o legătură rutieră directă între cele trei autostrăzi din jurul Capitalei și pentru a interconectare mai multe tipuri de transport (aerian, rutier și cel feroviar), și contextul regional (proximitatea față de București, intersecția unor magistrale de transport), contextul european (viitoarele linii de finanțare europene și noile strategii europene), cât și contextul internațional (văzut ca o oportunitate pentru atragerea investitorilor aflați în competiție globală), respectarea celor cinci priorități investiționale europene (conectarea județului la coridorul sudic de transport Budapesta-Sofia-Atena/Istanbul) și la cel al Dunării (zona transfrontalieră România-Bulgaria / România- Moldova-Ucraina).
Pentru a funcționa la capacitate maximă, proiectul depinde de autostrada A7 către Moldova, modernizarea magistralei 7 de cale ferată București-Galați, autostrada de centură A0 și noul terminal al Aeroportului ”Henri Coandă”, care urmează să fie dezvoltat în Nordul comunei Tunari.
Marian Ion Constantinescu, directorul TPF Ingineria, firma care a câștigat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate (o actualizare a studiului de prefezabilitate din 2014), spunea în toamna anului 2019, la momentul semnării contractului, că acest studiu de fezabilitate este cel care dă soluțiile tehnice.
Valoarea proiectului este estimată la aproape un miliard de lei fără TVA (aproape 200 milioane de euro fără TVA), dar încă de la început autoritățile locale au vorbit despre accesarea finanțărilor nerambursabile din fondurile structural ale UE, o altă variantă fiind identificarea unor investitori privați care să intre în parteneriat cu CJ Ilfov pentru realizarea investiției (conform declarațiilor din 2019).
Pentru realizarea proiectului, Primăria Moara-Vlăsiei a pus la dispoziție 110 hectare de teren.
Nodul Intermodal București Ilfov va cuprinde două terminale cargo (feroviar și rutier), un parc logistic (spații pentru depozitarea mărfurilor).