Consiliul Național al Audiovizualului a adoptat, miercuri, după o dezbatere de zece ore, o decizie de modificare și completare a Codului de reglementare a conținutului audiovizual.
”A fost un cod foarte greu, o muncă foarte lungă, am ascultat pe toată lumea și cred că cel mai important de menționat este că este un cod mult mai aproape de realitate, curajos și care aduce nu doar clarificări care țin de radiodifuzori, ci vine și în întâmpinarea protejării publicului”, a declarat, la finalul ședinței, vicepreședintele Consiliului, Valentin Jucan.
Prevederile noului cod se aplică și serviciilor media la cerere, inclusiv cele referitoare la protecția minorilor.
”Printre dispozițiile importante ale deciziei se numără cele legate de interdicția apariției în spoturile publicitare la jocurile de noroc a personalităților publice din domenii diverse (sport, știință, sau persoane cu notorietate în mediul online), ca și interzicerea publicității de către farmacii pe baza promoțiilor la suplimente, dispozitive sau diverse tratamente medicale. În ceea ce privește suplimentele alimentare și dispozitivele, acestea au aceleași interdicții de publicitate ca și medicamentele fără prescripție. Totodată, au fost schimbate toate mesajele de interes public care precedau calupurile publicitare”, a declarat pentru AGERPRES fostul președinte al CNA Monica Gubernat.