Ministerul Muncii a lansat procesul de selecție serviciile sociale integrate în 2.000 de comune.
Programul, derulat în parteneriat cu Ministerul Educației, Ministerul Sănătății și Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS), urmărește creșterea incluziunii sociale și reducerea sărăciei. În cele 2.000 de comunități rurale vor funcționa Echipe Comunitare Integrate (ECI) formate din specialiști în asistență socială, sănătate și educație care vor găsi soluții personalizate pentru fiecare beneficiar în parte.
În cadrul programului, finanțat din fonduri europene, în cele 2.000 de localități vor fi formate echipele comunitare integrate (specialiști în sănătate, asistență socială și educație) care vor trebui să identifice soluții personalizate persoanelor vulnerabile (pachete alimentare, servicii de îngrijire la domiciliu, consiliere educațională și profesională0. De asemenea, vor fi dotate și amenajate spațiile destinate furnizării serviciilor sociale. Prin proiect, 200 de angajați SPAS care doresc să urmeze studii superioare în domeniul asistenței sociale pot primi și susținere financiară.
Selecția se face în ordinea depunerii solicitărilor până la semnarea a 2.000 de protocoale;
UAT-urile interesate trebuie să depună o scrisoare de intenție și documentele necesare la AJPIS a fiecărui județ, documentele putând fi trimise electronic sau fizic, conform instrucțiunilor din procedura de selecție.
Proiectul, cu un buget total de 815 milioane de euro, se va derula până în decembrie 2029.