Din nou despre sporuri pentru personalul din învățământ
Ministerul Educației Naționale (MEN) a organizat o ședinţă a Comisiei de Dialog Social în cadrul căreia au fost dezbătute o serie de proiecte de acte normative propuse spre aprobare în perioada următoare. Au participat reprezentanți ai MEN și ai Ministerului Consultării Publice și Dialogului Social, ai sindicatelor din învățământ (Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și Federația Sindicală „Alma Mater”) și ai confederațiilor patronale (COMPIROM, CONCORDIA și UGIR). Au fost invitați și membri ai Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar și ai Asociației Elevilor din Municipiul Constanța.
Pe ordinea de zi au fost incluse drafturile ordinelor de ministru prin care se aprobă calendarul și metodologiile examenelor naționale din anul 2018 (Evaluarea Națională pentru elevii de clasa a VIII-a, Bacalaureat și Definitivat), dar și a admiterii în învăţământul profesional de stat şi în învăţământul dual pentru anul şcolar 2018-2019. De asemenea, au fost luate în discuție proiectul metodologiei-cadru privind reglementarea utilizării auxiliarelor didactice în unitățile de învățământ preuniversitar, respectiv metodologia de organizare a programului „Școala după școală”.
Un alt subiect l-a constituit proiectul de hotărâre de guvern pentru aprobarea regulamentului privind stabilirea locurilor de muncă, a categoriilor de personal, mărimea concretă a sporurilor pentru condiții de muncă, precum și condițiile de acordare a acestora pentru personalul din sistemul de învățământ. În ceea ce privește învățământul profesional și dual, MEN a lansat în consultare publică hotărârea de guvern privind modalitatea de subvenționare de către stat a costurilor pentru elevii care frecventează învățământul profesional („Bursa profesională”) și un ordin privind aprobarea contractului de pregătire practică a elevilor din învățământul dual.
Punctele de vedere și sugestiile exprimate de participanți sunt luate în calcul în procesul de redactare a variantelor finale ale documentelor analizate în ședința de astăzi.