Acasă Info Local Din septembrie, cardul de cetățenie va fi eliberat de Direcția de Pașapoarte

Din septembrie, cardul de cetățenie va fi eliberat de Direcția de Pașapoarte

DISTRIBUIȚI

Cererile de eliberare a pașapoartelor românești cu menționarea țării de domiciliu, depuse de persoanele care au dobândit sau redobândit cetățenia română și care nu au mai deținut, ulterior obținerii cetățeniei române, un pașaport românesc sau un act de identitate românesc, trebuie însoțite și de certificatul de cetățenie, respectiv de cardul de cetățenie română.

Până la operaționalizarea de către Autoritatea Națională pentru Cetățenie a sistemului informatic de evidență a cardurilor de cetățenie română Direcțiile de Pașapoarte și cea pentru Tehnologia Informației din MAI vor realizat prima platformă de cetățenie, care va fi integrată în platforma HUB de servicii a MAI.

Prin urmare, cardul de cetățenie română va fi eliberat, începând cu 1 septembrie, de Centrul Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Direcției Generale de Pașapoarte.

Persoanele cărora, începând cu luna septembrie, li se va elibera cardul de cetățenie română și care vor dori să își stabilească domiciliul în străinătate, au obligația să solicite, în termen de 3 ani de la data dobândirii/ redobândirii cetățeniei române, eliberarea unui pașaport românesc cu menționarea țării de domiciliu. 

De asemenea, Sistemul informatic de evidență a datelor despre cetățenia română din Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple, administrat de Direcția de Pașapoarte, se constituie pe baza:

  1. a)     datelor și documentelor cu privire la cetățenia română, în cazul  persoanelor care au parcurs procedura de redobândire a cetățeniei, conform Decretului-lege nr.137/ 1990 privind unele dispoziții referitoare la cetățenie română și art.37/ art.35 din Legea cetățeniei române nr.21 /1991, în forma în vigoare până la data de 18 iunie 2002;
  2. b)     datelor și documentelor cu privire la cetățenia română, în cazul persoanelor care se regăsesc în evidențele Direcției Generale de Pașapoarte și care, începând cu anul 1949, au urmat proceduri administrative de competența Direcției Generale de Pașapoarte.

 Platforma de cetățenie va conține, atât datele din Sistemul informatic de evidență a datelor despre cetățenia română din Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple, cât și datele despre acordarea, redobândirea, retragerea cetățeniei române, respectiv renunțarea la cetățenia română, generate de Ministerul Justiției, Autoritatea Națională pentru Cetățenie și misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate, până la data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 100/2024, și care se regăsesc doar în evidențele informatice ale Direcției Generale de Pașapoarte.

 De la data asigurării infrastructurii tehnice necesare, datele de pe Platforma de cetățenie vor putea fi accesate, în timp real, de autoritățile competente în materie de stare civilă, documente de identitate și pașapoarte, dar și de alte autorități care, conform atribuțiilor legale, au nevoie de datele despre cetățenia română.

 În situația în care descendenții cetățenilor români sau foștii cetățeni români doresc să obțină, după caz, acte de stare civilă, documente de identitate sau de călătorie românești ori redobândirea cetățeniei române, este necesar să se adreseze direct instituțiilor competente să elibereze astfel de documente, respectiv să soluționeze cererile de redobândire a cetățeniei române, fără să solicite, în prealabil, Direcției Generale de Pașapoarte, furnizarea datelor despre cetățenia română din Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple.

OUG 100 pentru modificarea și completarea Legii cetățeniei române nr. 21/1991, precum și pentru modificarea și completarea altor acte normative, publicată în Monitorul Oficial în luna iulie, introduce modificări în ceea ce privește procesul de acordare/redobândire a cetățeniei române, prin creșterea nivelului de securitate a documentelor ce dovedesc această calitate, respectiv prin punerea în circulație a cardului de cetățenie română, și în procesul de soluționare a cererilor de eliberare a pașapoartelor românești.

1 COMENTARIU

  1. […] Cererile de eliberare a pașapoartelor românești cu menționarea țării de domiciliu, depuse de persoanele care au dobândit sau redobândit cetățenia română și care nu au mai deținut, ulterior obținerii cetățeniei române, un pașaport românesc sau un act de identitate românesc, trebuie însoțite și de certificatul de cetățenie, respectiv de cardul de cetățenie română. Până la […] Citeste mai mult […]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here