Primim la redacție
În timp ce se vorbește tot mai mult despre drepturile bicicliștilor și despre infrastructura care ar trebui creată pentru ca aceștia să se deplaseze în condiții civilizate, iată că un cititor de-al nostru sesizează o problemă gravă despre care nu se vorbește aproape deloc.
George Florin Rădulescu solicită ”să se facă în media și educație rutieră pentru bicicliști”. ”Nu mai putem în calitate de pietoni circula pe trotuare și pe treceri de pietoni și pe aleile parcurilor în condiții de siguranță din cauza lor. Călăresc bicicletele pe trotuare și pe treceri de pietoni și pe aleile parcurilor periclitând traficul pietonal. Vedeți trotuarele și trecerile de pietoni aferente Pieței Unirii, trotuarele și trecerile de pietoni aferente Pieței Romane, trotuarele și trecerile de pietoni aferente Pieței Victoriei, trotuarele și trecerile de pietoni aferente Pieței Aviatorilor, trotuarele și trecerile de pietoni aferente Pieței Charles De Gaulle, trotuarele și trecerile de pietoni aferente Pieței Arcului de Triumf, trotuarele și trecerile de pietoni aferente Pieței Presei Libere, aleile parcurilor Kiseleff, Cișmigiu, Herăstrău. Există degeaba agenți de circulație în Piața Victoriei și în Piața Aviatorilor și în Piața Charles De Gaulle. Sub ochii domniilor lor bicicliștii continuă să deranjeze pietonii pe trotuare și pe treceri de pietoni. Să nu mai zic că mai sunt și bicicliști care rulează cu bicicletele pe carosabil pe contrasens și bicicliști care rulează cu bicicletele pe carosabil regulamentar până ajung în dreptul semaforului rutier care indică roșu și când ajung în dreptul semaforului trec mai departe pe culoarea roșie, în loc să aibă bunul simț să oprească. Bicicliștii din București nu respectă legislația rutieră. Respectă legea junglei. Veșnicia s-a născut la sat și nesimțirea s-a născut la București. E cât muntele. Bicicleta e mijloc rutier. Să ruleze cu bicicletele pe carosabil alături de conducătorii auto respectând aceleași reguli de circulație alături de ei. Cât privește Bulevardul Aviatorilor există de-o parte și de alta alei destinate parcărilor. Să ruleze cu bicicletele pe aleea aferentă sensului de mers. Acolo nici nu sunt deranjați de mașini, nici nu deranjează pietonii. Pistă de biciclete pe trotuar e un paradox. Trotuarul e pentru pietoni și bicicleta e mijloc rutier. Pistele de biciclete se fac pe carosabil la limita cu bordura sau cu acostamentul una -> pe sensul -> și una <- pe sensul <-. Semafoarele pentru biciclete se montează laolaltă cu cele rutiere, dat fiind că bicicleta e mijloc rutier. Nu laolaltă cu semafoarele pietonale. Pista de biciclete pe trotuar și semafor pentru biciclete, laolaltă cu semafor pietonal – cele mai mari cretinătăți în infrastructura rutieră a Capitalei. Din cauza pistei de biciclete de pe Calea Victoriei nu mai putem traversa Calea Victoriei în condiții de siguranță din cauza bicicliștilor. De stațiile de tramvai cu peroane nesecurizate și fără peroane nu au reușit să ne scape conducerile de până acum ale Primăriei Capitalei, dar piste de biciclete pe trotuare și pe treceri de pietoni au știut a face cu nemiluita. Sunt mai importante pistele de biciclete decât viața pietonilor în stațiile de tramvai. În cadrul proiectului prin care au fost modernizate strada Buzești și strada Berzei au fost făcute pistele de biciclete pe Calea Victoriei. În locul lor mai bine moderniza conducerea lui Oprescu și Bulevardul Ion Mihalache.Cât privește aleile parcurilor trag un semnal de alarmă să se mobilizeze ALPAB să monteze la intrările în parcuri indicatoare pentru interzicerea bicicletelor. Aleile parcurilor sunt pentru pietoni. Nu pentru biciclete care sunt mijloace rutiere. La Deva, de exemplu, au fost montate indicatoare pentru interzicerea bicicletelor la intrările în parcul Arras. De ce nu putem face și la București același lucru?”, conchide George Florin Rădulescu.