Acasă Economie Etichete ”natural” doar pentru ce este ”natural”

Etichete ”natural” doar pentru ce este ”natural”

DISTRIBUIȚI
Reading a nutrition label on food packaging

PE și-a dat acordul final privind o directivă care va îmbunătăți etichetarea produselor și va interzice utilizarea declarațiilor de mediu înșelătoare.

Directiva, adoptată cu 593 voturi pentru, 21 împotrivă și 14 abțineri, urmărește protejarea consumatorilor de publicitatea înșelătoare. Astfel, lista europeană cu practicile comerciale interzise va fi completată cu mai multe obiceiuri de marketing problematice legate de dezinformarea ecologică (cunoscută și ca „greenwashing”) și de uzura morală prematură a bunurilor.

O publicitate mai precisă și mai fiabilă

Noile norme vizează claritatea etichetelor, prin interzicerea utilizării unor declarații de mediu înșelătoare, cum ar fi „ecologic”, „natural”, „biodegradabil”, „neutru din punct de vedere climatic” sau „eco”, atunci când nu sunt însoțite de dovezi.

Folosirea etichetelor de sustenabilitate va fi și ea reglementată, având în vedere confuzia cauzată de proliferarea lor și faptul că nu folosesc date comparative. În viitor, în UE vor fi autorizate doar etichetele de sustenabilitate bazate pe sisteme oficiale de certificare sau stabilite de autoritățile publice.

În plus, directiva va interzice afirmațiile bazate pe schemele de compensare a emisiilor potrivit cărora un produs ar avea un impact neutru, redus sau pozitiv asupra mediului.

Durabilitatea în prim-plan

Un alt obiectiv important este concentrarea asupra durabilității produselor. În viitor, informațiile privind garanția produselor vor trebui să fie mai vizibile.

Noile reguli vor interzice și afirmațiile nefondate privind durabilitatea (de exemplu, afirmația potrivit căreia o mașină de spălat va rezista la 5.000 de cicluri de spălare, dacă acest lucru nu este adevărat în condiții normale), îndemnurile la înlocuirea consumabilelor mai devreme decât este strict necesar (ceea ce se întâmplă adesea cu cerneala imprimantelor, de exemplu) și prezentarea bunurilor ca fiind reparabile atunci când nu este cazul.

Directiva trebuie să primească aprobarea finală din partea Consiliului, după care va fi publicată în Jurnalul Oficial, iar statele membre vor avea la dispoziție 24 de luni pentru a o transpune în legislația națională.

Noua directivă trebuie să funcționeze împreună cu Directiva privind afirmațiile legate de mediu, aflată la comisiile Parlamentului.

3 COMENTARII

  1. […] PE și-a dat acordul final privind o directivă care va îmbunătăți etichetarea produselor și va interzice utilizarea declarațiilor de mediu înșelătoare. Directiva, adoptată cu 593 voturi pentru, 21 împotrivă și 14 abțineri, urmărește protejarea consumatorilor de publicitatea înșelătoare. Astfel, lista europeană cu practicile comerciale interzise va fi completată cu mai multe obiceiuri de marketing problematice […] Citeste mai mult […]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here