Acasă Educatie „Ghiozdănel cu viitor” pentru copiii din mediile defavorizate din Ilfov

„Ghiozdănel cu viitor” pentru copiii din mediile defavorizate din Ilfov

DISTRIBUIȚI

450 de copii cu vârste între 3-6 ani, 193 de părinți și 166 de educatori din  2 comunități defavorizate din județul Ilfov și București au participat la programul ”Start în educație” derulat de Fundaţia World Vision România şi Fundaţia OMV Petrom. Atât părinții, cât și educatorii au primit suportul necesar pentru a facilita accesul la educație în rândul preșcolarilor.

Copiii au primit câte un „Ghiozdănel cu viitor” – un pachet cu resurse educaționale potrivite nevoilor lor de dezvoltare: rechizite, carte și caiet de lucru, materiale educative STEAM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Artă și Matematică), jocuri pentru dezvoltarea motricității și produse de igienă personală.

Părinții au participat la ”Școala părinților – ateliere de educație parentală”, unde au primit informații și îndrumări pentru susținerea copiilor în această etapă de dezvoltare. De asemenea, părinții copiilor cu vârste între 0 și 6 ani au acces tutoriale care îi încurajează și sprijină să dea startul experiențelor de învățare timpurie de acasă, pe canalul dedicat Youtube Start în Educație.

Proiectul asigură accesul la resurse și grădinițelor din comunități dezavantajate și crește competențele educatorilor pentru sprijinirea părinților. Astfel, 3 grădinițe din județul Ilfov au beneficiat de kit-ul ”ABC Grădi” – un pachet cu produse didactice de dezvoltare psiho-motrică şi de dezvoltare a abilităţilor cognitive. Cu ajutorul acestuia, educatorii pot organiza jocuri și activităţi care îi vor sprijini pe copii să îşi dezvolte abilităţi şi deprinderi precum: orientarea spaţială, motricitatea grosieră, echilibrul static şi dinamic, înţelegerea regulilor sociale, concentrarea şi direcţionarea atenţiei.

Totodată, 166 de cadre didactice din județul Ilfov și București au început o serie de cursuri prin intermediul cărora își pot dezvolta și perfecționa competențele de educație parentală. Educatorii pot astfel să sprijine familiile în crearea unui mediu sigur acasă, care să susțină dezvoltarea intelectuală și emoțională a copiilor preșcolari, dar și să identifice împreună cu părinții modalități de colaborare eficientă între familie – grădiniță – ceilalți membri ai comunității.

Potrivit World Vision România, 25% dintre copii merg la grădiniță doar trei zile pe săptămână sau mai rar. Deşi 97% dintre părinți consideră că grădinița este importantă, 45% dintre părinții celor care frecventează doar parțial grădinița spun că lipsa resurselor financiare este principalul motiv al absenței copilului de la grădiniță, iar alți 32% vorbesc de distanțele mari până la grădiniță.

  • 17% dintre părinți spun despre copilul lor că nu știe să numere până la 10
  • 27% spun că nu știe să numească cele patru anotimpuri
  • 10% spun că nu poate utiliza cel puțin patru cuvinte într-o propoziție

În același timp, 75% dintre părinți afirmă că n-au participat niciodată la activități de educație parentală.

De altfel, grădinițele în sine nu sunt nici ele dotate corespunzător. 38% dintre părinți spun că lipsesc materiale educaționale, alți 29% reclamă lipsa unor jucării adaptate vârstei, iar 18% spun că este nevoie de activități zilnice mai diverse.

Rezultatele fac parte din ,,Raportul cercetării sociologice a proiectului”.  Cercetarea a fost derulată în parteneriat cu Universitatea ,,Alexandru Ioan Cuza” din Iași și este unul dintre cele mai ample studii inițiate în România despre educaţia timpurie, care analizează pe deoparte starea educaţiei timpurii şi accesul copiilor preşcolari din comunități defavorizate la resurse educaționale şi, pe de altă parte, impactul și utilitatea intervențiilor ,,Start în educaţie”.

1 COMENTARIU

  1. […] 450 de copii cu vârste între 3-6 ani, 193 de părinți și 166 de educatori din  2 comunități defavorizate din județul Ilfov și București au participat la programul ”Start în educație” derulat de Fundaţia World Vision România şi Fundaţia OMV Petrom. Atât părinții, cât și educatorii au primit suportul necesar pentru a facilita accesul la educație în rândul preșcolarilor. Copiii au primit câte un „Ghiozdănel cu viitor” – un pachet cu resurse […]  » Vezi detalii […]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here