La CJIlfov s-a discutat despre”Planul Urbanistic Zonal” al Magistralei 6 de metrou – 1 Mai – Otopeni” – La 25 octombrie curent s-a întrunit Comisia Tehnică de Urbanism şi Amenajare a Teritoriului din cadrul Consiliului Județean Ilfov, subiectul principal dezbătut fiind legat de documentația pentru ”Planul Urbanistic Zonal Magistrala 6 – 1 Mai – Otopeni, legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă”. În cadrul dezbaterii, reprezentanții Consiliului Județean Ilfov, în calitate de membri ai comisiei de urbanism, au susţinut iniţiativa companiei METROREX. de realizare a Magistralei 6 de metrou până la Aeroportul Otopeni şi crearea unor facilităţi de tip park and ride adiacente staţiilor de metrou propuse, funcţiuni
care ar descuraja traficul auto înspre centrul Bucureștiului în favoarea transportului public de persoane așa cum este prevăzut în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov.
Pe perioada lucrărilor traficul va fi restricţionat în dreptul stației de metrou Otopeni Centru pe două benzi, pe ambele sensuri de mers, circulându-se în continuare pe patru benzi. În dreptul statiei de metrou Bruxelles se va circula pe cinci benzi din șase, traficul fiind restricţionat pe o singura bandă într-un singur sens de circulație.
În ceea ce privește data începerii lucrărilor la Magistrala 6 de metrou, conducerea Metrorex a estimat că acest lucru s-ar putea întâmpla în a doua parte a anului 2017. Valoarea proiectului este de 1,3 miliarde de euro, cu TVA, suma incluzând și achiziționarea a 12 trenuri.
Finanțarea va fi asigurată din acordul de împrumut pe care România l-a făcut prin Agenția Internațională de Cooperare a Japoniei – JICA – de 41,87 miliarde de yeni, respectiv circa 330 de milioane de euro – și va acoperi partea de asistență tehnică, consultare și proiectare, dar și o treime din lucrările de structură. O mare parte din acest obiectiv de investiții va fi finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare. Metrorex, cu sprijinul Ministerului Transporturilor și Ministerul Fondurilor Europene, va întreprinde, în continuare, toate demersurile pentru obținerea finanțării pentru acest proiect din fonduri europene nerambursabile, mai ales că este un proiect matur din punctul nostru de vedere. Documentațiile pentru licitație sunt în curs de finalizare. Diferența de finanțare, cheltuielile neeligibile, se va acoperi de la bugetul de stat.
Magistrala 6 va urmări traseul Calea Griviței, calea ferată din zona Pajura, Bd. Poligrafiei, Piața Presei Libere și șoseaua București – Ploiești/DN1/E60 și va avea următoarele stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Otopeni.