Acasă Educatie La media clasamentului. Teste PISA pentru gândirea creativă relevă legătura dintre sărăcie...

La media clasamentului. Teste PISA pentru gândirea creativă relevă legătura dintre sărăcie și lipsa creativității

DISTRIBUIȚI

Rezultatele testelor PISA arată că gândirea creativă este o problemă pentru elevii români, peste 40% dintre aceștia neatingând nivelul 3 de competenţă, considerat de bază. Chiar și cu aceste rezultate, din cele 81 de ţări din care au fost culese date pentru 700.000 de elevi (dintr-o populație de 29 de milioane din întreaga lume) România nu se află la coada clasamentului, ci la jumătatea lui din acest punct de vedere.

Testul a analizat capacitatea elevilor de a genera idei diverse și creative, de a evalua și îmbunătăți ideile altora, pentru a ajunge la rezultate creative. România a obținut un scor mediu, de 26 de puncte, în timp ce media OCDE este de 33 de puncte.

Singapore este în top cu 41 de puncte. În Europa, România depășește Republica Moldova, Cipru, Ungaria, Macedonia de Nord și Albania.

Aceeași testare PISA mai arată că 58% dintre elevii ating cel puțin nivelul 3 de competențe, considerat nivel de  bază pentru gândirea creativă, și doar 14% dintre elevi se situează la nivelurile 5 și 6 de competență în gândirea creativă.

Rezultatele arată că fetele sunt mai creative decât băieții și că statutul socio-economic are o influență extraordinar de mare.

În medie, elevii cu statut socio-economic mai înalt au avut rezultate mai bune în gândirea creativă, cu o diferență de 9,5 puncte mai mare decât studenții defavorizați, iar în unele situații, ca și în Brunei, Bulgaria, Ungaria și Israel, diferența de performanță a fost, între copiii provenind din mediile avantajate socio-economic și cei din mediile defavorizate a fost cu mult peste 12 puncte. În România sun 8% dintre elevii provenind din medii defavorizate au performanțe înalte în gândirea creativă.

În majoritatea țărilor și economiilor, variația performanței gândirii creative între școli este de o treime din variația globală în interiorul țării. În cazul României diferențele între școli reprezintă peste 50% din variația totală a țării.

România este menționată ca una din țările care au progresat semnificativ în zona extinderii rapide a educației populației anterior marginalizată.

Test de evaluare internațională a studenților (PISA) 2022 este primul studiu la scară largă care colectează date despre performanța elevilor, bunăstarea și echitatea înainte de și după întreruperile legate de COVID-19.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here