Plenul Camerei Deputaților a adoptat ieri proiectul de Lege pentru aprobarea OUG nr. 49/2019 privind activitățile de transport alternativ.
În cadrul procedurii legislative parlamentare de adoptare a ordonanței, deputatul social-democrat Ionela Dobrică, secretar al Comisiei pentru transporturi și infrastructură și vicepreședinte al celei de IT, a depus o serie de amendamente care au rolul de a îmbunătăți actul normativ și a crea noi oportunități de dezvoltare a ridesharing-ului.
”Serviciul de ridesharing face deja parte din viața noastră. A apărut ca un răspuns la nevoile pieței, iar stabilirea cadrului legal corect trebuie să aibă în vedere atât protejarea intereselor cetățenilor care aleg acest mijloc de transport cât și ale transportatorilor și ale statului. Prin amendamentele pe care le-am propus sau susținut se reglementează mult mai bine această activitate. De exemplu, am introdus posibilitatea de a presta activități de ridesharing și pentru persoanele care au vehiculul înmatriculat într-un județ, dar activează în altul, o bună oportunitate pentru studenții care vor să își completeze veniturile când studiază departe de casă”, a declarat Ionela Dobrică.
Un alt amendament este cel prin care se modifică termenul de valabilitate a avizului tehnic pentru platformele digitale de la 12 la 24 de luni, iar taxa pentru acesta se mărește exponențial.
”Platformele digitale trebuie să îndeplinească o serie de condiții pentru a obține avizul tehnic. Procesul de colectare a tuturor informațiilor necesare presupune o perioadă destul de lungă de timp și am considerat că o prelungire a termenului de valabilitate este o măsură corectă, deoarece vrem să reglementăm și să susținem această activitate, nu să o îngreunăm. În plus, pentru persoanele juridice nerezidente s-a introdus obligația ca pe toată perioada în care își desfășoară activitatea de intermediere a transportului alternativ în România, să aibă înregistrată la O.N.R.C. o filială prin care derulează activitățile comerciale. Această prevedere responsabilizează societățile din domeniu față de statul român și de cetățeanul care alege acest tip de servicii, pentru că avem nevoie de transport de calitate din toate punctele de vedere”, a adăugat Ionela Dobrică.
Proiectul de lege a primit vot favorabil de la 269 de parlamentari dintre cei 270 prezenți, Camera Deputaților fiind for decizional.
COTAR îi cere președintelui Iohannis să nu promulge legea
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) îi solicită președintelui României, Klaus Iohannis, să nu promulge Legea transportului alternativ, în forma votată recent de Parlament.
Asta pentru că legea ar favoriza companiile ”care au sfidat legislația din România”, timp de patru ani și jumătate și pentru că nu a fost respectată Legea dialogului social.
COTAR mai denunță ”graba în care s-a trecut prin comisiile parlamentare și în plen noua lege, generată de o ordonanță de urgență votată cu aceeași celeritate, în luna iunie, pentru a servi interesele unor companii care nu au respectat legea, dar au avut activități în România și nu au fost sancționate, deși legile românești prevăd confiscarea veniturilor obținute din activități nelicențiate și neautorizate și prelungirea cu încă patru luni a perioadei de intrare în legalitate, pentru cei care fac transport alternativ de tip ridesharing, deși nu au funcționat într-un cadru legal, timp de patru ani și jumătate”, se arată într-un comunicat de presă.