Curtea de Apel București a decis, la 10 octombrie 2019, suspendarea lucrărilor la calea ferată către Otopeni, după ce a admis cererea în acest sens înaintată de o persoană fizică și o firmă.
Se suspendă de asemenea și hotărârea de guvern privind exproprierile pentru cauză de utilitate publică, până la soluționarea cauzei pe fond.
Cererea de suspendare depusă de Ion Țiriac, cel mai fervent contestatar al proiectului, a fost însă respinsă de instanță. Decizia Curții de Apel București poate fi atacată cu recurs de CFR SA în termen de cinci zile de la pronunțare, scrie ClubFeroviar.ro
”Complet: 9-Completul 7 Fond
Tip solutie: Admite cererea de suspendare
Solutia pe scurt: Admite cererea de suspendare formulată de reclamantele Mărişoiu Roxana Gabriela şi Societatea Comtel Focus SA. Suspendă executarea Hotărârii nr. 558/2009 privind aprobarea amplasamentului şi a declanşării procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere aflat pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional “Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti – Faza I: Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti”, de pe raza unităţii administrativ-teritoriale Otopeni, judeţul Ilfov, adoptată de pârâtul Guvernul României, până la pronunţarea instanţei de fond. Respinge ca neîntemeiată cererea de suspendare formulată de reclamanţii Airport Retail Park Otopeni SRL, Dongo Bv Real Estate SRL, Daneridge România SRL, Art Pack SRL, Central Ice Rink SRL, Fundaţia Ţiriac şi Mariana Iancu. Executorie de drept, conform art. 14 alin.4 din Legea nr. 554/2004. Cu drept de recurs în termen de 5 zile de la comunicare, cererea de declarare a căii de atac urmând a fi depusă la Curtea de Apel Bucureşti – Secţia a IX-a contencios administrativ şi fiscal. Pronunţată astăzi, 11.10.2019, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei.
Document: Hotarâre 572/2019 11.10.2019”.
Lucrările au început pe 9 septembrie
Lucrările la calea ferată de Otopeni au început pe 9 septembrie. Viaductul de acces spre terminalul T1 (Sosiri) al aerogării, cu supratraversarea DN1, are o lungime totală de 1.521 m și va fi realizat din 42 de pile și o culee, care vor fi fundate indirect pe piloți forați de diametru mare D=1,5 m, cu lungimea de 30 m. După construcția viaductului, trenurile vor circula la o înălțime de 7,5 metri deasupra solului.
Contractul pentru această lucrare a fost semnat pe 11 iunie. Constructorul este asocierea SC Arcada Company SA – SC ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH. Ceilalți doi participanți la licitația organizată de CFR SA au fost Porr Construct SRL şi Mapa Inşaat VE Ticaret AŞ. Valoarea ofertei câștigătoare este de 398,16 milioane de lei. fără TVA.
Contractul are o durată de 14 luni (două luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie), iar sursa de finanţare este asigurată din fonduri de coeziune şi de la bugetul de stat, aferente cadrului financiar 2014 – 2020. Obiectul contractului este asigurarea unei legături directe între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă prin construirea unei căi ferate duble în lungime de 2,95 km, a unui viaduct de 1,52 km care va supratraversa DN1, trei podeţe, instalaţie de centralizare electronică şi o staţie de călători la terminalul T1.