Acasă Educatie Ministrul Educației reamintește că analfabetismul funcțional este risc de securitate națională

Ministrul Educației reamintește că analfabetismul funcțional este risc de securitate națională

DISTRIBUIȚI

Sistemul educațional reformat de fiecare ministru care s-a perindat la conducerea lui a fost comparat cu „un Frankenstein” de ministrul Educației Daniel David. Acesta a afirmat, marţi, la Târgu Jiu, în cadrul Conferinţei educaţionale V.R.E.M., că are impresia că „treptat, ne-am pierdut viziunea”.

„Mie mi se pare că, treptat, ne-am pierdut viziunea, în sensul că fiecare ministru a vrut să facă diverse reforme şi pe ce a avut înainte a început să pună nişte grefe, unul a mai făcut ceva, unul a mai strecurat ceva, unul a mai schimbat iarăşi ceva, astfel încât, păstrând proporţiile şi contextul, la un moment dat am impresia că suntem ca un Frankenstein, adică ne mişcăm, umblăm, dar nu ştim când ne blocăm. Cred că asta este o problemă. Noi trebuie să ne întrebăm cum ar trebui să arate sistemul şi eu am spus cum cred că ar trebui să arate – copiii care când ies din sistemul nostru îşi valorizează inteligenţa şi creativitatea în cele opt competenţe cheie, le simplific – buni specialişti, (…) buni cetăţeni (…) şi oameni mulţumiţi cu propria viaţă. Dacă noi reuşim să facem lucrul acesta, înseamnă că vom avea absolvenţi care pot decide unii să intre pe piaţa muncii, alţii să-şi continue studiile”, a spus Daniel David.

El a amintit și problema analfabetismului funcţional, despre care a spus că îl sperie şi că îl consideră risc de securitate naţională.

„Este de neacceptat faptul că avem acest analfabetism funcţional, pe mine acest lucru mă sperie, de aceea am şi spus la un moment dat că devine şi este risc de securitate naţională. Nu poţi vorbi de 40 şi ceva la sută analfabetism funcţional după un ciclu educaţional şi în care ştii că au intrat copii care nu se deosebesc sub aspectul inteligenţei şi creativităţii faţă de cei din alte ţări la care noi ne raportăm ca modele. Pe scurt spus, partea asta de viziune, să ştim înspre ce mergem, de multe ori ne-am pierdut şi ne-am pierdut în zone de strategii mici, avem strategii mici, prevenirea abandonului şcolar, o temă foarte importantă, dar asta vine ca o problemă mai mare în ecosistemul nostru de educaţie, n-ai cum corecta numai abandonul şcolar în condiţiile în care tu nu înţelegi că abandonul şcolar trebuie să fie corectat într-un sistem mai larg legat de analfabetismul funcţional, că nu-i problema numai a copiilor care nu vin în sistemul nostru, e şi problema copiilor care vin şi pleacă. (…) Dacă avem o viziune clară şi cu toţii o îmbrăţişăm, vom şti după aceea să implementăm şi practic”, a adăugat David.

Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, a participat, marţi, la Conferinţa educaţională V.R.E.M., organizată de profesorul Dana Constantinescu de la Colegiul Naţional „Ecaterina Teodoroiu” Târgu Jiu, care a avut ca temă Standardizarea Educaţiei.

1 COMENTARIU

  1. […] Sistemul educațional reformat de fiecare ministru care s-a perindat la conducerea lui a fost comparat cu „un Frankenstein” de ministrul Educației Daniel David. Acesta a afirmat, marţi, la Târgu Jiu, în cadrul Conferinţei educaţionale V.R.E.M., că are impresia că „treptat, ne-am pierdut viziunea”. „Mie mi se pare că, treptat, ne-am pierdut viziunea, în sensul că […] Citeste mai mult […]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here