Linia de tren direct între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, care avea termen inițial de finalizare 2018, a fost scoasă din nou la licitație. Este vorba despre contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate pe baza căruia vor fi modernizați 17 km de linie și construiți încă doi kilometri care lipsesc până la Aeroportul Otopeni. La prima licitație din 2016 nu s-a prezentat niciun ofertant.
Proiectul este cuprins în Programul Operațional Infrastructură Mare și are un cost estimat de aproape 100 de milioane de euro, cu finanțare europeană. Realizarea unei legături feroviare- tren sau metrou- între București și Otopeni este una dintre obligațiile asumate de România pentru a putea găzdui patru partide de fotbal la Euro 2020. Totuşi, întârzierea de doi ani face ca finalizarea liniei de tren până în 2020 să fie incertă.
Potrivit anunțului postat în SEAP, durata contractului pentru revizuirea studiului de fezabilitate este de 14 luni de la semnarea acestuia iar termenul limită pentru evaluarea ofertelor este august 2018. – ROZALIA ANDRAȘ