Din cauza programului de doar 12 ore, adică intervalul 7.00 – 19.00, o parte dintre cursele care trebuiau să aterizeze seara în orașul de sub Tâmpa vor fi redirecționate către București, Sibiu sau Târgu Mureș, anunță Brașov.net.
Compania Dan Air, cea care a anunțat multe zboruri spre și dinspre Brașov, spune că Romatsa nu are suficienți controlori de trafic aerian, astfel încât aeroportul să fie deschis 24 de ore din 24.
”Din păcate, ROMATSA nu poate asigura servicii de trafic aerian pentru aeroportul Brașov decât între orele 07-19, în pofida faptului că DAN AIR a furnizat soluții prin care aeroportul poate fi menținut operațional și fără servicii de trafic aerian, inclusiv Aeroportul Brașov fiind deschis în a identifica soluții însă celelalte instituții, deși există un cadru legislativ permisiv au ales să restricționeze operatorii din motive care nu sunt încă cunoscute de către noi. Această restricție ne afectează și vă afectează în mod direct pe dumneavoastră pasagerii noştri în al cărui serviciu suntem, însă cele întâmplate se află în afara controlului rezonabil al DAN AIR”, anunță compania aeriană.
În urma acuzațiilor formulate de compania aeriană, Romasta a precizat că acordul semnat la începutul lunii martie cu Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav, programul este stabilit pentru 12 ore, în intervalul 7-19 și corespunde cu cel al operatorului de aerodrom, Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav și se regăsește în publicația de informare aeronautică, AIP România.
”Furnizarea serviciilor de navigație aeriană presupune o serie de proceduri și standarde care trebuie aplicate cu consecvență și fără compromisuri, astfel încât siguranța pasagerilor să fie garantată. Formarea unui controlor de trafic aerian pentru serviciile de navigație aeriană terminală necesită cel puțin 2 ani de zile, plus perioada necesară pentru selecție. Pentru aeroportul Brașov, având în vedere tehnologia nou utilizată, de control al traficului aerian de la distanță, pentru prima oară în România, precum și spațiul aerian nou-înființat, cu un grad înalt de complexitate având în vedere geografia zonei, era necesară utilizarea unor controlori experimentați. Astfel, utilizăm controlori de la turnul Arad, precum și de la Oradea și Baia Mare. Aceștia aveau deja formare inițială și ani de experiență în dirijarea aeronavelor și doar s-au pregătit suplimentar pe configurația aeroportului Brașov și noua tehnologie utilizată.
ROMATSA are încă 3 controlori în program de pregătire pentru a fi autorizați în furnizarea serviciilor de control al traficului aerian la aeroportul Brașov, ceea ce ne va permite o flexibilizare a programului.
Întrucât aeroportul este unul nou deschis și nu există o predictibilitate pe termen mediu și lung pentru un trafic aerian stabil, ROMATSA și-a dimensionat personalul pentru programul de 12 ore, conform acordului cu operatorul de aerodrom.
Menționăm de asemenea, că, până în acest moment, ROMATSA nu a primit nicio solicitare oficială de modificare a programului de operare la Aeroportul Brașov.
Misiunea ROMATSA este să asigure servicii de navigație aeriană în condiții de siguranță și eficiență economică, iar la Aeroportul Brașov se realizează acest lucru, atât prin tehnologia utilizată, cât și prin personalul experimentat”, se arată într-un comunicat al Romatsa.
[…] Afla mai multe despre aceasta stire [CLICK AIC] […]
[…] Din cauza programului de doar 12 ore, adică intervalul 7.00 – 19.00, o parte dintre cursele care trebuiau să aterizeze seara în orașul de sub Tâmpa vor fi redirecționate către București, Sibiu sau Târgu Mureș, anunță Brașov.net. Compania Dan Air, cea care a anunțat multe zboruri spre și dinspre Brașov, spune că Romatsa nu are […] Citeste mai mult […]