Acasă Economie  Planul de Mobilitate Urbană Durabilă poate atrage 150 milioane de euro pentru...

 Planul de Mobilitate Urbană Durabilă poate atrage 150 milioane de euro pentru transportul public în București și Ilfov

DISTRIBUIȚI

Primăria Capitalei a organizat  dezbaterea publica a proiectului de hotarare pentru aprobarea Planului de Mobilitate Urbana Durabila. Dupa aprobare, vor putea fi accesate fonduri europene de pana la 220  milioane de euro, dintre care 150 de milioane de euro pentru reformarea transportului public

Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016-2030 Regiunea Bucuresti – Ilfov a fost dezbatut la sediul Primariei Capitalei, dupa ce perioada de consultare a publicului s-a incheiat pe 22 februarie. Pana la acel moment, toti cetatenii, ONG-uri sau persoane juridice au putut face sugestii cu privire la Plan si si-au putut exprima opiniile in ceea ce priveste imbunatatirea proiectului de hotarare.

La dezbatere au fost prezenti viceprimarul general al municipiului Bucuresti, Aurelian Badulescu, Marius Ghincea directoral DATJ din cadrul PMB, Aura Raducu, Sorin Chirita, in calitate de membri ai grupului de lucru pentru mobilitate urbana, Irinel Scriosteanu, reprezentant al Consiliului Judetean Ilfov, consilieri generali, dar si membri ai unor organizatii non-guvernamentale.

 

Vești bune pentru Domnești, Măgurele și Otopeni

 

Sorin Chirita: ”In sfarsit, dupa 26 de ani de la Revolutie, avem un document programatic care abordeaza intreaga regiune Bucuresti – Ilfov. Faptul ca a durat peste un an de zile dezbaterea documentului este un lucru exceptional si foarte bine ca s-a intamplat asta, oamenii au avut timp sa faca observatii si comentarii”. De asemenea, Chirita a precizat ca din luna iulie 2016 pana in prezent, grupul de lucru pentru mobilitate urbana a sintetizat solicitările ONG- urilor, cetățenilor si ale specialiștilor din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti.  Ca urmare a analizei propunerilor primite, grupul de lucru pentru mobilitate urbana propune introducerea in PMUD a patru completări a proiectelor din documentul programatic. Completarile la proiectele din plan sunt de maxima importanta pentru mobilitatea cetatenilor, proiecte care vizeaza decongestionarea traficului in zonele de maxima expansiune: ”Este vorba de supralargirea strazii Prelungirea Ghencea, intre strada Brasov si Soseaua de Centura a Municipiului Bucuresti si realizarea unui terminal intermodal, comun cu viitoarea statie de tren din zona haltei Bariera Domnesti. O alta completare vizeaza modernizarea strazii Barbu Vacarescu si a strazii av. Alexandru Serbanescu, de la Soseaua Stefan cel Mare pana la bulevardul Aerogarii si prelungirea liniei de tramvai pana la zona comerciala Baneasa. Mai propunem modernizarea sistemului rutier si a liniei de tramvai pe bulevardul Dimitrie Pompei si prelungire pana la strada Barbu Vacarescu. A patra propunere se refera la modernizarea soselei Petricani, intre bulevardul Lacul Tei si sensul giratoriu de la intersectia bulevardul Pipera, atat pentru sistemul rutier cat si pentru calea de rulare a tramvaiului. Acestea sunt propunerile pe care le-am cules pe parcursul ultimelor luni de dezbateri si le facem acum”

Aura Raducu a explicat ca a coordonat din partea BERD realizarea acestui plan de mobilitate, alaturi de planurile de mobilitate ale altor orase: ”Planul de Mobilitate Urbana Durabila este o inovatie pentru Romania, este un document strategic, un document de planificare a transportului, care nu a mai fost facut pana acum. Acest plan a fost elaborat in 2014 – 2015, fiind finalizat de BERD si transmis Primariei Capitalei la sfarsitul lunii mai – inceputul lunii iunie 2016. In luna ianuarie am primit avizul de mediu pentru acest document si speram sa-l vedem aprobat cat mai repede.  Acest plan s-a facut in conformitate cu Legea 350/2001 privind amenajarea teritoriala si este parte din planul de dezvoltare urbana”.

Raducu a completat ca, planul are la baza documente europene, directive si comunicari privind modul in care se poate elabora un astfel de document. Este o planificare a tuturor formelor de transport, mobile si imobile a calatoriilor realizate de cetateni, astfel incat sa existe o acesibilitate cat mai mare si, in acelasi timp, sa se rezolve problemele de mediu din Bucuresti si Ilfov.

Reprezentantii directiilor de specialitate din cadrul Municipalitatii au explicat ca, dupa aprobarea Planului de Mobilitate Urbana se va constitui un comitet consultativ, astfel incat proiectele sa se implementeze in conformitate cu nevoile cetatenilor.

Acestia au adaugat ca, prin aprobarea PMUD, Primaria Capitalei si Consiliul Judetean Ilfov vor putea accesa fonduri europene de pana la 220 de milioane de euro prin Programul Operational Regional, dintre care 150 milioane de euro vor fi folositi pentru reformarea transportului public.

Alte doua proiecte importante pentru Capitala care se vor realiza dupa aprobarea PMUD sunt extinderea retelei de metrou, in special magistrala M6 Otopeni si extinderea zonei Magurele, pentru a facilita dezvoltarea proiectului ELI-NP (Extreme Light Infrastructure – Nuclear Physics), cel mai mare proiect european de cercetare nucleara laser. Astfel, este important sa se asigure o accesibilitate cat mai buna intre aeroportul Otopeni, centrul Capitalei si Magurele pentru miile de cercetatori care urmeaza sa vina in aceasta zona.

Reprezentantii ONG urilor care au participat la dezbaterea publica au declarat ca sustin proiectul, mai ales ca presupune dezvoltarea infrastructurii pentru pistele de biciclete, dar si modernizarea transportului public si au insistat ca PMUD sa acorde prioritate proiectelor ce presupun facilitarea mobilitatii pentru persoanele cu dizabilitati.

Principalele proiecte ale Municipiului Bucuresti incluse in Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 Regiunea Bucureşti-Ilfov sunt: Înfiintarea Autoritatii de Transport Metropolitan Bucuresti – Ilfov, introducerea de benzi de circulatie cu prioritate pentru transportul public pe o distanta de 25 km, modernizarea retelei de mijloace de transport in comun prin achizitia de 100 troleibuze, 500 de autobuze, dintre care 300 electrice si 300 de tramvaie. Proiectul mai presupune si modernizarea, extinderea infrastructurii de tramvai (41 km cale dubla) si reabilitarea a aproximativ 1,800 de statii, constructia de parcari  de tip Park & Ride la punctele cheie de intrare in oras, constructia de parcari subterane, amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste de biciclete si locuri de parcare pentru biciclete), precum si extinderea sistemului de inchiriere biciclete (bike-sharing), crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni si biciclisti in centrul orasului, concomitent cu modernizarea spatiul urban public. Se vor imbunatati conditiile de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusa, se vor realiza pasaje pietonale subterane si sistemul de management al traficului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

nineteen − four =