Reprezentanții structurilor de urbanism din cele 40 de localități ilfovene au participat la sediul CJ Ilfov la o ședință privind dezvoltarea urbanistică a județului.
Conduse de președintele CJ Ilfov Hubert Thuma, secondat de cei vicepreședinții Ștefan Rădulescu și Vincențiu Voicu, dar și de Olivia Oprescu Ciobanu, arhitectul șef al județului Ilfov, discuțiile au avut în vedere continuarea demersurilor pentru digitalizarea Planului de Amenajare a Teritoriului Județean (PATJ) Ilfov, ca instrument de lucru integrat și smart cu scopul eficientizării și dinamizării administrației locale.
În acest context au fost discutate orientările generale privind organizarea și dezvoltarea urbanistică a localităților și continuarea demersurilor în vederea implementării proiectului ”Elaborare în format digital a Planului de Amenajare a Teritoriului Județean Ilfov”. CJ Ilfov are ca scop digitalizarea PATJ, astfel încât elaborarea documentelor de amenajare a teritoriului și de planificare urbană să fie realizate în sistem GIS (Sistem Informațional Geografic).
Printre altele, la capitolul proiecte mari, s-a cerut speciliștilor în amenajarea teritoriului ca la planificarea dezvoltării urbanistice și emiterea autorizațiilor să aibă în vedere nu doar suprafețe mai mari pentru construirea locuințelor, ci și spațiu suficient pentru grădinițe, școli și parcuri.
GIS, un instrument de analiză necesar într-o societate avansată din punct de vedere al tehnologiei, va funcționa ca un hub de date interactiv, în continuă dinamică, actualizat permanent cu informațiile introduse în sistem de administrațiile publice locale ilfovene.
Pentru că performanța administrației locale este dată nu doar de capacitatea de a colecta informații, dar mai ales de a opera cu acestea în mod rapid și în beneficiul cetățenilor, CJ Ilfov intenționează stabilirea unor protocoale de cooperare cu toate unitățile administrativ-teritoriale, astfel încât acestea să beneficieze de informațiile deja introduse în sistem și, la rândul lor, să introducă datele pe care le dețin.
Până în acest moment, astfel de protocoale au fost încheiate cu Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară și Institutul Național al Patrimoniului și în baza lor au loc schimburi de informații, se actualizează și se dezvoltă bazele de date administrate de instituțiile implicate, pentru ca interacțiunea cetățeanului cu autoritatea publică să fie mai rapidă și mai ușoară. De asemenea, se previzionează încheierea de protocoale și cu alte instituții publice și organisme teritoriale interesate.
Implementarea sistemului GIS (Sistemul Informațional Geografic) va ajuta la generarea și stocarea hărților digitale în vederea cartografierii urbanistice în timp real și reprezintă un pas înainte pentru digitalizarea Planului de amenajare a teritoriului (PATJ), având ca scop final, printre altele, identificarea zonelor cu potențial natural sau cultural, diagnoza elementelor care condiționează dezvoltarea, dar și punerea la dispoziția cetățenilor a serviciului de emitere online a autorizațiilor, reducând timpul de răspuns din partea autorităților și birocrația.