Proiectul de hotărâre privind structura serviciilor Senatului, prin care se va reduce numărul de posturi bugetate din instituție, a fost adoptat, luni, în plen, în ciuda protestelor angajaților și ale sindicatelor.
”În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, secretarul general al Senatului va elabora proiectul Regulamentului de organizare și funcționare a serviciilor Senatului în vederea supunerii spre aprobare Biroului Permanent al Senatului.
În funcție de modificările intervenite în structura serviciilor Senatului, prin efectul intrării în vigoare a prezentei hotărâri, secretarul general va proceda la reîncadrarea personalului din structurile respective, în limita numărului de posturi aprobat. Reîncadrarea personalului se va face în termen de 60 de zile de la aprobarea statului de funcții”, se arată în documentul adoptat.
Potrivit sursei citate, ”în cadrul structurilor în care reorganizarea se face prin desființarea unor posturi, precum și în structurile în care reorganizarea se face prin comasarea unor structuri și desființarea unor posturi, reîncadrarea în funcțiile de execuție se va realiza în limita numărului de posturi aprobat prin statul de funcții, pe baza verificării competenței profesionale prin examen, potrivit unei proceduri aprobate de Biroul Permanent”.
”Persoanele care sunt declarate admise în urma examenului sunt reîncadrate în noile funcții, iar persoanele care sunt declarate respinse sunt eliberate din funcție cu respectarea dreptului de preaviz.
În structurile în care reorganizarea se face prin desființarea unor posturi, personalul cu funcții de conducere se reîncadrează de drept în funcția deținută. În structurile în care reorganizarea se face prin comasare, personalul cu funcții de conducere care ocupă în prezent acele funcții de drept se reîncadrează în funcțiile de conducere nou create în condițiile legii”’, se detaliază în proiectul de hotărâre privind structura serviciilor Senatului.