Compania Naţională Poşta Română (CNPR) plăteşte zeci de mii de euro pentru designul noilor uniforme ale angajaţilor săi, se arată într-un anunţ publicat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).
Potrivit DCnews, instituţia care a deţinut monopolul în România o mare perioadă de timp, acum se luptă să supravieţuiască pe piaţa concurenţială cu companiile private de curierat care oferă servicii rapide şi la costuri reduse. Firme care oferă o gamă tot mai variată de servicii, lucrează cu marile magazine online şi au creat o adevărată industrie, având o flotă uriaşă de maşini, personal dinamic, interacţiune simplă, online, cu clienţii. Conform sursei citate, Poşta Română, în loc să facă o strategie pentru a recupera terenul pierdut în faţa acestora, se gândeşte la cât de frumos sunt îmbrăcaţi poştaşii.
Compania a contractat o firmă şi a plătit aproape 27.000 de euro pentru designul noilor uniforme ale poştaşilor. Partea proastă este că, potrivit unor surse, se pare că, după ce au dat banii, cei de la Poştă au descoperit că aveau magaziile pline de uniforme.
În timp ce firmele private de curierat au făcut profituri uriaşe în pandemie, serviciile similare ale Companiei Naţionale Poşta Română (CNPR) au înregistrat pierderi: aproape 900.000 de trimiteri în minus a avut Poşta în 2020 faţă de 2019. Pierderile de la Poşta Română sunt cu atât mai surprinzătoare cu cât, în 2020, piaţa de curierat a înregistrat o creştere estimată de Ziarul Financiar la peste 20 la sută.