Ministerul Educației, UNICEF și Direcția Generală pentru Sprijinirea Reformelor Structurale a Comisiei Europene (DG REFORM), au lansat joi, 24 octombrie, proiectul „Politici și resurse pentru școli sigure și supportive”.
Proiectul se va derula în următorii doi ani (până în luna iunie 2026 și are ca obiectiv general promovarea unui mediu școlar sănătos și sigur în care învățarea socială și emoțională, sprijinul psihosocial și sănătatea mintală fac parte din cultura și practica curentă a fiecărei școli, ca abordare la nivelul școlii în ansamblu.
Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană prin Instrumentul de Suport Tehnic și implementat de Ministerul Educației, cu asistența tehnică a UNICEF și în cooperare cu Comisia Europeană.
Prin acest proiect se vor dezvolta instrumente personalizate (ghiduri, recomandări și programe de formare) dedicate personalului educațional pentru a integra activități pentru dezvoltarea competențelor sociale și emoționale în activitatea de predare și în managementul clasei, inclusive folosirea responsabilă a tehnologiei, internetului și rețelelor sociale în cadrul activităților curriculare și extra-curriculare. De asemenea, vor fi dizvoltate instrumente pentru identificarea și susținerea elevilor care necesită sprijin psiho-social specializat din partea psihologilor și a altor profesioniști.
Activitățile trebuie să pornească de la analiza la nivel național a stării de bine a elevilor și la abilitățile sociale și emoționale ale acestora în cadrul învățământului gimnazial, o evaluare a bunelor practici europene în domeniu, dezvoltarea de instrumente și recomandări, precum și un program-pilot în 8 – 10 școli, care să sprijine testarea elementelor dezvoltate prin proiect. Comunitatea școlară și principalii factori interesați vor fi implicați și consultați în proiectarea și implementarea proiectului
Pe termen lung, sprijinul tehnic pentru proiect va oferi autorităților române instrumente și recomandări pentru promovarea unui mediu școlar mai sănătos în care învățarea socială și emoțională, sprijinul psiho-social, bunăstarea și sănătatea mintală să fie integrante la nivelul întregii școli. Acest lucru include protocoale cuprinzătoare, programe de dezvoltare a capacităților pentru profesori și instrumente pentru identificarea timpurie și referirea elevilor care au nevoie de sprijin psiho-social specializat, asigurând sustenabilitatea rezultatelor proiectului.
[…] Ministerul Educației, UNICEF și Direcția Generală pentru Sprijinirea Reformelor Structurale a Comisiei Europene (DG REFORM), au lansat joi, 24 octombrie, proiectul „Politici și resurse pentru școli sigure și supportive”. Proiectul se va derula în următorii doi ani (până în luna iunie 2026 și are ca obiectiv general promovarea unui mediu școlar sănătos și sigur în care învățarea socială și […] Citeste mai mult […]