România ocupă locul doi în UE după ponderea elevilor de liceu care aveau ca materie de studiu două sau mai multe limbi străine în 2023. Pe primul loc este Franţa, cu 99,8%, iar media Uniunii Europene este de 60%.
În 2023, 60% dintre liceeni din întreaga UE au studiat 2 sau mai multe limbi străine ca materii obligatorii sau ca opțiuni de programă obligatorie, în scădere cu 0,8% comparativ cu 2022 (60,8 %).
În învățământul profesional, această pondere a fost de 34,8%, în creștere cu 1% față de 2022 (33,8%).
În 9 țări din UE, peste 90% dintre elevii de liceu au studiat două sau mai multe limbi străine. Cele mai mari ponderi au fost înregistrate în Franța (99,8%), România (99,1%) și Cehia (98,5%).
În schimb, Portugalia (6,7%), Irlanda (10,4%) și Spania (22,4%) au înregistrat cele mai mici ponderi ale liceenilor care studiază două sau mai multe limbi străine.
În ceea ce privește învățământul profesional, România a fost singura țară din UE în care aproape toți elevii (97,2%) au studiat 2 sau mai multe limbi străine în 2023, urmată de Finlanda (85%) și Polonia (78%).
Cele mai mici ponderi ale tinerilor care studiază 2 sau mai multe limbi străine au fost observate în rândul elevilor din învățământul profesional din Malta (0%), Spania și Grecia (ambele cu 0,1%).
Engleza se află pe primul loc în topul limbilor străine în învățământul liceal
În 2023, engleza a fost limba străină cel mai studiată în învățământul general și profesional la nivelul învățământului liceal din UE (96% și, respectiv, 80,1%).
În ceea ce privește învățământul general, Spania s-a clasat pe locul al doilea (27,1%), urmată de Germania (21,2%), Franța (20,8%) și Italia (3,2%).
În învățământul profesional, limba germană s-a clasat pe locul al doilea (18,1%), urmată de franceză (14,1%), spaniolă (6,6%) și rusă (2,3%).