Acasă Economie Românii aleargă după ofertele de telefonie

Românii aleargă după ofertele de telefonie

DISTRIBUIȚI

În 2024, peste 1,3 milioane de numere de telefon au fost transferate între operatorii de comunicații electronice din România. De la lansarea serviciului de portabilitate în România, în octombrie 2008, au fost transferate între rețele peste 12,6 milioane de numere.

Anul trecut au fost portate 1.360.111 numere de telefon, din care 94%, respectiv 1.282.509, au fost numere de telefonie mobilă, iar restul numere fixe. În medie pe lună, în anul 2024 s-au efectuat 113.343 de portări, în luna ianuarie înregistrându-se cele mai multe, aproape 140.000.

Datele statistice prelucrate de ANCOM arată că utilizatorii persoane fizice optează cu precădere pentru portarea numerelor de telefonie mobilă, 88% din numerele de telefonie mobilă portate fiind ale unor persoane fizice, în timp ce din totalul de numere fixe portate în anul 2024, 75% au fost cereri ale unor persoane juridice.

Anul trecut, 36 de furnizori de telefonie fixă și mobilă au participat la procesul de portare a numerelor.

Telefonie mobilă

În 2024, 1.282.509 numere de telefonie mobilă au fost portate. Cei mai mulți utilizatori au ales ofertele furnizorului Digi Romania, care a primit 726.428 de numere. Vodafone a primit prin portare 284.193 de numere, Orange 192.444, iar Telekom Romania Mobile Communications 79.427. Restul au fost distribuite între alți furnizori.

Din totalul numerelor de telefonie mobilă portate în 2024, 58% (741.566) au fost numere utilizate pe bază de abonament.

Telefonie fixă

În ceea ce privește telefonia fixă, 77.602 de numere au fost portate în 2024. Cele mai multe dintre acestea au fost transferate către Vodafone (21.196), Colt Technology Services (18.460) și Digi Romania (18.170).

În 2024, din totalul numerelor de telefonie fixă portate, 28.002 au fost numere independente de locație, cu acces gratuit sau cu tarif special, indicând faptul că, deși telefonia fixă pierde teren în fața telefoniei mobile, utilizatorii continuă să păstreze servicii esențiale, cum ar fi numerele speciale, care rămân relevante pentru cei care aleg portabilitatea.

În 2024, ANCOM a înregistrat 746 de petiții privind portarea numerelor de telefon, utilizatorii semnalând în special anularea proceselor de portare, în contextul de reofertare din partea furnizorilor la care intenționau să renunțe, precum și rezilierea contractului aferent numărului de telefon alocat inițial provizoriu. Este esențial ca procesul de portare să fie clar și transparent, iar utilizatorii să aibă libertatea de a alege în conformitate cu dorințele lor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here