Acasă Educatie ȘCOALA ILFOVEANĂ, ACELEAȘI PROBLEME

ȘCOALA ILFOVEANĂ, ACELEAȘI PROBLEME

DISTRIBUIȚI

           Anul școlar 2017 – 2018 tot sub zodia nepuținței

Elevii au început, la 11 septembrie, cursurile anului școlar 2017 – 2018, lovindu-se și în acest an de ”reforma” unui ministru (fost sindicalist) căruia îi place să facă schimbări doar pentru că nu i-a plăcut ce au făcut predecesorii săi sau pentru a rămâne în istorie.

Așa se face că reforma din acest an școlar e profundă. Până acum. De exemplu, absolvenții de liceu vor susține probele orale ale examenului de Bacalaureat în timpul semestrului al II-lea, în februarie 2018, iar profesorii vor putea corecta de acasă, online, lucrările candidaților la Evaluarea Națională și la Bacalaureat. Deci, Bacalaureatul începe fără ca școala să se termine. Interesant. Despre faptul că elevii de clasa a V-a au început școala, din nou, fără manuale, ministrul Liviu Pop dă (cum altfel) vina pe alții. Nu are sens să detaliem. Mereu sunt alții de vină. ”Chiar dacă nu am vorbele la mine, am faptele”, a declarat ministrul Pop la deschiderea anului școlar. Din păcate, am observat doar vorbele modeste. Despre fapte…

În Ilfov, lucrurile nu s-au schimbat prea mult. S-a schimbat inspectorul școlar general pentru că așa a vrut ministrul. Seara, prin fax. Iar despre autorizațiile de funcționare nu are sens să vorbim. Nu acum.

Primarii s-au străduit – și în mare parte au reușit – să facă școlile funcționale, să le fie bine elevilor, cadrele didactice să aibă tot ce trebuie pentru a-și face meseria. De la Pantelimon la Bragadiru sau de la 1 Decembrie la Grădiștea, școlile sunt primitoare.

La capitolul învățătură Ilfovul nu stă prea bine, aspectele în acest sens neschimbându-se prea mult. Dacă la examenele de Evaluare Națională rezultatele sunt bune, la Bacalaureat sunt dezastruoase. Asta pentru că majoritatea elevilor buni migrează către București, iar profesorii la fel. Dascălii care rămân nu își dau prea mare interes pentru învățământ, invocând (cum altfel) remunerația nesatisfăcătoare. Întotdeauna a fost așa. Și probabil nu se va schimba nimic la acest capitol, pentru că lucrurile sunt evidente. După doi ani de creșteri substanțaile ale salariilor dascălilor nu s-a schimbat nimic. Dimpotrivă; Numărul analfabeților functional a crescut, dezinteresul pentru a acumula informații, pentru a învăța, s-a diminuat. Concluzia: aplecarea către meseria de dascăl nu e pentru toți. Sunt cadre didactice cărora poți să le dai 5.000 de euro salariu lunar că tot la nivelul de mediocritate rămân.

Spunea, recent, într-o emisiune televizată, un profesor, că ar trebui ca interesul celui care se află la catedră să fie proportional cu câștigul salarial. Adică, de exemplu, un profesor să învețe un copil cam de 3.000 de lei pe lună. Eu aș veni cu o altă propunere: Un profesor să fie plătit în funcție de examenele promovate de elevii pe care i-a învățat. Pentru că acolo se vede străduința lui. Nu ne-am săturat să auzim permanent că școala românească scoate copii proști pe bandă rulantă? Care ar fi cauza? Doar subfinanțarea? Dezinteresul nu? În Ilfov datele o arată din plin. Degeaba se străduiesc edilii să aducă școlile la standard înalte.

Așadar, cursurile anului școlar au început la 11 septembrie, și însumează 167 de zile lucrătoare (35 de săptămâni). Structura anului școlar cuprinde semestrul I (11 septembrie 2017 – 2 februarie 2018) și semestrul al II-lea (12 februarie 2018 – 15 iunie 2018).

Vacanțele elevilor: cea de iarnă (23 decembrie 2017 – 14 ianuarie 2018), vacanța intersemestrială (3 – 11 februarie 2018), vacanța de primăvară (31 martie – 10 aprilie 2018), vacanța de vară (16 iunie – 8 septembrie 2018). Suplimentar, clasele din învățământul primar și grupele din învățământul preșcolar beneficiază de vacanță în săptămâna 28 octombrie – 5 noiembrie 2017.

Pentru clasele terminale din învățământul liceal, anul școlar se încheie pe 25 mai 2018, iar pentru clasa a VIII-a, pe 8 iunie 2018.

Programul ”Școala altfel” are cinci zile consecutive lucrătoare în timpul anului școlar și poate fi derulat în perioada 2 octombrie 2017 – 31 mai 2018 pe baza unei planificări care rămâne la decizia școlilor. Desfășurarea programului nu poate coincide cu perioada alocată susținerii tezelor semestriale.

 

IPJ Ilfov veghează la liniștea elevilor (sau așa ar trebui)

 

Aproximtiv 150 de polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Ilfov au acționat în prima zi de școală, în zona unităților de învățământ de pe raza județului Ilfov, pentru ca deschiderea noului an școlar să se desfășoare în siguranță. Polițiștii au acționat în sistem integrat, suplimentar față de dispozitivul curent, pentru desfășurarea în siguranță a festivităților specifice deschiderii anului de învățământ preuniversitar.

Efectivele au fost prezente în teren toată ziua pentru menținerea ordinii și siguranței publice și fluidizarea traficului rutier, în special în zona unităților de învățământ.

De asemenea, la fiecare școală au fost (sau ar trebui) afișate datele de contact ale polițistului de proximitate, pentru o mai bună comunicare, iar fiecare unitate de învățământ va fi inclusă în itinerariile de patrulare auto și pedestre ale poliției. Astfel de evenimente nu se întâmplă însă în fiecare zi de școală, efectivele poliției ilfovene nepermițând acest lucru.

 

 Conducătorii microbuzelor școlare – instruiți un pic

 

Totodată, Inspectoratul Județean de Poliție Ilfov, în cooperare cu Inspectoratul Școlar Ilfov și Prefectura Ilfov au organizat o ședință de instruire a conducătorilor microbuzelor școlare în vederea respectării legislației rutiere în vigoare.

Conducătorilor auto le-au fost oferite recomandări privind respectarea circulației pe drumurile publice în timpul efectuării transportului școlar, pentru ca elevii să ajungă în siguranță la cursuri.

În timpul întrevederii, aceștia au adresat întrebări invitaților, respectiv conducerii I.P.J. Ilfov, Prefecturii Ilfov și Inspectoratului Școlar Ilfov cu privire la specificul muncii lor și au primit de la aceștia sugestii și recomandări.

Activitatea a continuat cu verificarea deținerii de către conducătorii microbuzelor școlare a documentelor prevăzute de lege, precum licența de transport, ITP, asigurarea auto obligatorie, a permisului de conducere corespunzător categoriei autovehiculului, atestatului profesional și alte documente în baza cărora se poate defășura în condiții legale trasportul elevilor către unitățile de învățământ. – CĂLIN MATEI, foto Revista 22

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

four × five =