Propunerea deputatelor Oana Țoiu și Monica Berescu, pentru școală online, hibrid, pentru mamele minore, a fost preluată ca amendament la legile educației (Plx nr. 253/2023) și trebuie implementată din anul școlar 2024-2025.
Potrivit formei preluată în lege în urma dezbaterilor din comisie și a celor cu Ministerul Educației, ”școala pentru elevele gravide și pentru elevii care au devenit părinți: garantarea accesului egal, obligația școlii de a lua măsuri adecvate, program de studiu adaptat, inclusiv prin oferirea posibilității de învățare online, acolo unde este posibil, programe de prevenire a sarcinilor nedorite, facilități care vizează combaterea abandonului școlar (motivare absențe, asistență medicală, învățare remedială, Școala după școală, a doua șansă, consiliere școlară, consiliere administrativă din oficiu obligatorie, prioritate la înscriere, la accesarea serviciilor complementare, la transfer, amânare examene), sprijin financiar pentru rechizite, haine, altele, mediator școlar. DJIP/DMBIP monitorizează situația și progresul în ceea ce privește continuarea studiilor”. (Art 76)
Deputatele arată că în PNRR există jumătate de miliard de euro pentru reducerea abandonului școlar, iar școala online sau hibrid este o soluție pentru ca mamele minore, copiii cu tratament oncologic sau medical de lungă durată și temporar pentru vizite mai lungi pentru copiii cu părinți care lucrează în diaspora să nu abandoneze școala.
”Prevenția, educația și pedepsirea abuzurilor sunt soluția pe termen lung, dar acum ele sunt copii cu copii și avem o datorie pentru ele, cât timp nu le vedem și nu le ajutăm vom rămâne statul UE cu cele mai multe mame minore sub 15 ani cu copii care vor avea poate același drum”, a declarat deputata Oana Țoiu.
În septembrie anul trecut USR a propus obligativitatea statului de a oferi posibilitatea cursurilor online și/sau hibrid într-un program dedicat reintegrării mamelor minore în sistemul educaţional, valabil pentru clasele V – XII, la opțiunea lor. Programul, organizat cu participare online, va funcţiona ca alternativă pentru cursurile de zi. Ministerul Educaţiei va avea responsabilitatea asigurării tabletelor, programelor software şi a conexiunilor la internet necesare pentru derularea programului pentru fiecare dintre mamele adolescente. Prezenţa şi rezultatele vor fi echivalate cu cele de la cursurile la zi.
Accesul la educație urmează să fie însoțit de monitorizarea cazurilor, consiliere și mediere.
Programul adaptat de educație și sprijin integrat pentru prevenirea abandonului școlar al mamelor minore a fost depus în octombrie 2021, în baza audiențelor cu mame minore și a furnizorilor de servicii sociale, precum și a cercetărilor, experienței și propunerilor societății civile.
În România sunt 18.682 de mame minore, din care 749 au născut sub 15 ani (jumătate din toate mamele sub 15 ani din UE sunt din România). 80% dintre ele renunță la școală.
[…] Afla mai multe despre aceasta stire [CLICK AIC] […]
[…] Propunerea deputatelor Oana Țoiu și Monica Berescu, pentru școală online, hibrid, pentru mamele minore, a fost preluată ca amendament la legile educației (Plx nr. 253/2023) și trebuie implementată din anul școlar 2024-2025. Potrivit formei preluată în lege în urma dezbaterilor din comisie și a celor cu Ministerul Educației, ”școala pentru elevele gravide și pentru elevii […] Citeste mai mult […]