Acasă Info Local Serviciile de pașapoarte București și Ilfov își prelungesc programul de lucru

Serviciile de pașapoarte București și Ilfov își prelungesc programul de lucru

DISTRIBUIȚI

Serviciile de pașapoarte București și Ilfov își vor prelungi programul de lucru cu publicul pentru a putea gestiona un număr mai mare de cereri și pentru a reduce aglomerația. Astfel, în zilele de luni, marți și miercuri serviciile de pașapoarte vor funcționa până la orele 18.30, iar în zilele de joi și vineri până la orele 16.30.

Programul prelungit este valabil până la 31 august a.c., când experiența ultimilor ani a arătat că numărul cetățenilor care solicită pașapoarte este mai ridicat comparativ cu restul anului.

În cadrul măsurilor de eficientizare a activității de eliberare a pașapoartelor, la nivelul MAI s-a dispus suplimentarea personalului de la ghișee și mutarea structurilor de pașapoarte în sedii noi, care oferă condiții decente și spații de așteptare pentru cetățeni.

Pentru regiunea București-Ilfov, structurile de pașapoarte funcționează în două centre comerciale Plaza România și ParkLake, numărul total de ghișee fiind de 42. Timpul mediu de procesare al unei cereri este de șapte minute la oricare dintre sedii.

Li se recomandă cetățenilor să își facă programare online pe site-ul pasapoarte.ro, în acest caz, timpul de așteptare la ghișeu fiind zero.

Reamintim că începând cu data de 20 iulie 2018 au intrat în vigoare modificările aduse Legii nr. 248/ 2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate la inițiativa Ministerului Afacerilor Interne și a Ministerului Afacerilor Externe în contextul măsurilor luate pentru reducerea aglomerației de la structurile de eliberare a pașapoartelor din țară și din străinătate.

Principala noutate este creșterea valabilității pașaportului simplu electronic pentru persoanele de peste 18 ani, de la 5 la 10 ani.

De asemenea, se schimbă condițiile de eliberare a pașaportului simplu temporar. Acesta se va elibera doar în situații obiective, în baza unor documente care justifică urgența deplasării, din motive familiale, de sănătate sau profesionale, care nu permit așteptarea timpului necesar pentru eliberarea unui pașaport electronic. În astfel de cazuri, termenul de soluţionare a cererii de eliberare a documentului de călătorie temporar este de cel mult 3 zile lucrătoare.

Cetățenii care nu doresc un pașaport simplu electronic sau nu pot prezenta documentele care să justifice urgența deplasării, vor primi pașaport temporar în termenul de eliberare a documentului electronic: maxim 30 de zile lucrătoare, în cazul cererilor depuse în ţară, şi cel mult 90 de zile lucrătoare pentru cererile depuse în străinătate.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here