Acasă Economie Transport suburban București Nord – București Băneasa – Fundulea și București Nord...

Transport suburban București Nord – București Băneasa – Fundulea și București Nord – Chitila – Buftea

DISTRIBUIȚI

Noutăți din Mersul Trenurilor 2020

 CFR Călători anunță că la 15 decembrie a.c. a intrat în vigoare noul Mers al Trenurilor 2019 – 2020, care este valabil până la 12 decembrie 2020. Oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii pieţei atât prin optimizarea orelor de circulație a trenurilor cât şi a capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile.

Noutăți

 A fost introdus, pentru prima dată, serviciul de transport suburban pentru municipiul București, pe rutele București Nord – București Băneasea – Fundulea și București Nord – Chitila – Buftea. Ca urmare a lansării acestui serviciu, Gara Bucureşti Băneasa va fi redeschisă operării comerciale permanente, pentru trenurile care circulă pe Magistrala 800, cu excepţia celor fără oprire pe întreaga distanţă.

Va fi introdus mersul de tren cadențat pe rutele Constanța – Mangalia și Iași – Ciurea, în completarea rutelor cadențate existente.

Serviciul de transport feroviar de vagoane de dormit și cușetă va fi disponibil pe relațiile: Bucureşti Nord – Timişoara, Bucureşti Nord – Cluj Napoca, Bucureşti Nord – Oradea, Bucureşti Nord – Satu Mare, Bucureşti Nord – Baia Mare, Bucureşti Nord – Sighetu Marmaţiei, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Timişoara – Iaşi, București Nord – Botoșani, București Nord – Bistrița, București Nord – Vatra Dornei.

Prelungirea traseului trenului IR 1823 Bucureşti – Craiova – Târgu Jiu la Petroșani – Subcetate – Călan – Simeria.

Pentru prima dată în România, se va adopta modelul trenurilor turistice din Europa, urmând ca CFR Călători să opereze trenuri special comandate care să permită vizitarea şi călătoria pe ruta Simmeringului Bănăţean: Oravița – Anina și retur.

Va fi introdus un nou serviciu de rezervare a locurilor, ca urmare a solicitării călătorilor, pentru trenurile Regio, la prețul de 1 leu, pe rutele: București Obor – Constanța și retur, București Nord / Basarab – Braşov și retur, București Nord – Buzău – Mărășești și retur, București Nord / Basarab – Craiova și retur, Buzău – Constanța și retur.

În anul 2020, pentru realizarea transportului feroviar de pasageri, CFR Călători estimează o creștere a parcului de vagoane față de anul 2019, cu circa 15%, până la circa 1000 de vagoane în extrasezon.

Anumite puncte de vânzare care au o activitate redusă din cauza traficului de călători foarte scăzut vor suspenda temporar vânzarea biletelor, însă călătorii le vor putea achiziţiona în tren, la tariful similar celui de la casele de bilete, oline sau vor putea folosi abonamentele.

Vor fi în circulație cele 54 de vagoane modernizate în anul 2019, ceea ce permite creșterea capacității de preluare a publicului călător, cu peste 3300 de locuri.

Garniturile trenurilor Interregio de pe ruta Timișoara – Iași și retur vor fi formate din vagoane modernizare în cursul anului 2019, seria 2068, ca urmare a solicitărilor călătorilor și a mass-mediei.

Vagoanele modernizate au dotări moderne: instalaţii de climatizare, amenajare interioară de tip salon, prize 220V, cabine WC cu instalaţie WC de tip vacuumatic etc.

Noutăți în traficul internațional

Va fi introdus în circulaţie un tren nou (143/686 și 687/144), realizat de CFR Călători în colaborare cu MAV Start Ungaria şi OBB Austria pe ruta Satu Mare – Budapesta – Viena şi retur.

În sezonul estival 2020, trenul IR 461/460 va avea în compunere un vagon direct pe ruta Bucureşti Nord – Istanbul şi retur. – CRISTINA ANGHELUȚĂ

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here