Înlocuirea transportului în comun rutier, cu cel pe șine, poate fi o alternativă viabială. Conceptul de tren-tramvai, adus în discuție de Ștefan Roșeanu, consilier în cadrul TPBI, constă în rame speciale cu care, prin intermediul unor macaze speciale, pot fi folosite ambele tipuri de șină. Proiectul trenului metropolitan, despre care vorbește specialistul în transport public, a fost aprobat în aprilie și prevede un sistem integrat cu 16 linii care vor circula prin și în jurul Capitalei și care vor putea aduce navetiști din extremitățile județului Ilfov.
La început de 2022 vor fi lansate licitațiile pentru achiziții iar dacă nu vor exista contestații, primele trenuri ar urmă să circule până cel târziu în 2025.
Există un concept care se cheamă „tren-tramvai”, un vehicul care arată să zicem ca un tramvai modern, are tehnologiile de cale ferată, vine de pe calea ferată pe un macaz, intră pe linia ferată și de acolo folosește linia de tramvai a orașului. Avem linie de tramvai înierbată care arată foarte bine, avem linie înierbată unde autoritatea publică a administrat-o mai prost. Tramvaiul și calea ferată au un avantaj, pot să facă un coridor verde într-un oraș, a declarat Ștefan Roșeanu, în cadrul primei dezbateri „Marele București”. Mai mult, Ștefan Roșeanu a declarat că în luna noiembrie, cel mai târziu, vor apărea mai multe detalii despre stadiul implementării proiectului privind revitalizarea Căilor Ferate ale Capitalei. Acesta a spus și că primăriile vor ajuta organizarea unor concursuri de soluții pentru fiecare gară.
Trenul metropolitan București-Ilfov costă 570 de milioane de euro. Aproximativ 400 de milioane de euro vor costa trenurile, iar diferența va acoperi necesarul de investiții în modernizarea căii ferate existente și construcția de noi stații și halte. Peste jumătate din această investiție urmează să fie acoperită din banii veniți prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). – mai multe pe Buletin.de/bucuresti, foto: mobilitate.eu