Luni, 18 aprilie 2022, în comuna Tunari, la sediul Asociației Pentru Evoluție Rotas, a fost o zi specială pentru copii, parinți și profesori.
Proiectul educațional extrașcolar de voluntariat „Dăruind, suntem mai buni”, inițiat de Școala Gimnazială nr. 1 – Grădinița nr. 1 Tunari, coordonat de prof. Sanda Iordache și Georgiana Troncea, în parteneriat cu Asociația Pentru Evoluție Rotas s-a materializat într-o activitate de colectare și donare de alimente, haine, rechizite.
Scopul proiectului de educație civică l-a reprezentat descoperirea solidarităţii umane şi a tradiţiilor româneşti specifice Sărbătorilor Pascale precum și sprijinirea copiilor care se confruntă cu o situaţie materială precară, sensibilizarea opiniei publice şi stimularea acesteia asupra problemelor cu care se confruntă comunitatea locală și de asemenea educarea copiilor în spiritul democrației și voluntariatului.
Prin acest proiect s-a dorit dezvoltarea unor relaţii de colaborare şi susţinere a copiilor proveniţi din medii dezavantajate din cadrul Asociației Pentru Evoluție Rotas, dar în același timp s-au urmărit și formarea și dezvoltarea unor valori la copii precum empatia, generozitatea, răbdarea de a asculta, interesul pentru celălalt, respectul, grija faţă de alţi semeni, acceptarea diversității etc.
În semn de solidaritate pentru copiii aflați în risc social, activitatea s-a desfășurat în Săptămâna Mare pentru a beneficia de anumite alimente tradiționale specifice Sărbătorilor Pascale. Pregătirile pentru acest eveniment au început cu câteva zile înainte, atunci când preșcolarii Grupei Mici A, alături de parinții lor, au pregătit anumite preparate delicioase sau au achiziționat o diversitate de produse de la cele alimentare până la rechizite, haine și jucării special pentru a le dărui.
Participanții la acțiunea caritabilă s-au întâlnit la sediul Centrului Rotas iar toate produsele colectate au fost dăruite de preșcolari într-un cadru familiar, cu multe emoții frumoase, încurajați de părinți și îndrumați de profesori.
. Școala Gimnazială nr. 1 Tunari reprezintă un liant între politicile și preocupările comunității educaționale și nevoile comunității locale si sociale și se implică operativ în soluționarea acestora din urmă.