Acasă Politic UNPR vrea ca noua lege a educației să producă efecte reale

UNPR vrea ca noua lege a educației să producă efecte reale

DISTRIBUIȚI

În organizarea Ministerului Educației și a Ministerului Antreprenoriatului și Turismului, la 8 august a avut loc o întâlnire de lucru în care s-au discutat probleme legate de deficitul forței de muncă calificată în economia națională și de felul în care proiectul de lege a educației poate aduce soluțiile așteptate de antreprenori și de mediul de afaceri.

Dezbaterea s-a bucurat de prezența lui Sorin Câmpeanu, ministrul Educației, precum și a lui Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului și Turismului, care au prezentat succint principiile avute în vedere la construcției noii legi.

Au răspuns invitației mai multe organizații patronale, asociații profesionale din diverse domenii de activitate, reprezentând ramuri și subramuri ale economiei naționale

Uniunea Națională a Patronatului Român (UNPR) sa fost reprezentată la această întâlnire de arh. Dan Horațiu Buzatu, antreprenor craiovean, și Dan Moldoveanu UNPR – Centrul Transilvania.

Horațiu Buzatu a folosit prilejul oferit de cele două ministere pentru a  expune câteva din punctele Uniunii de vedere referitoare la problemele deficitului forței de muncă, subliniind că este foarte necesară schimbarea programei școlare și adaptarea acesteia la situațiile concrete din economie.

De altfel, majoritatea intervențiilor celor prezenți au scos în evidență faptul că învățământul românesc nu asigură o pregătire completă a forței de muncă, rezultatul fiind că atât absolvenții de liceu cât și absolvenții de studii universitare, după finalizarea studiilor, întâmpină reale probleme de adaptare cu rigorile din câmpul muncii.

S-a căzut de acord că așteptările mediului de afaceri sunt foarte mari, că promisiuni de rezolvare a problemelor au tot existat, dar și că rezultatele întârzie să apară.

Horațiu Buzatu și-a exprimat speranța că, de această dată, noua lege a educației va produce efecte reale, în sensul că absolvenții sistemului de învățământ vor dobândi acele cunoștințe care să le permită integrarea mai rapidă și fără timpi morți în întreprinderile active în economie.

De asemenea, reprezentantul UNPR a cerut ca standardele de pregătire profesională din licee să fie elaborate nu doar cu consultarea operatorilor economici considerați reprezentativi (situație prevăzută în proiectul de lege) ci și cu implicarea structurilor asociative legal constituite. S-a considerat că, în acest fel, se asigură o mai largă reprezentare a firmelor în structurile care iau decizii, cu efecte care pot fi doar pozitive.

Nu în ultimul rând,Horațiu Buzatu a solicitat o implicare mai consistentă alături de elevi a consilierilor specializați în problemele de educație, astfel încât  acestora să le fie mai ușoară identificarea viitorului parcurs profesional.

Din răspunsurile formulate de ministrul Sorin Câmpeanu s-a reținut că noua lege va da puteri sporite învățământului profesional. Totodată, confederația a salutat acele prevederi conform cărora școala românească se va deschide și către profesioniști din afara sistemului care vor fi invitați să contribuie în procesul de învățământ, prezentând elevilor interesați cunoștințele și experiențele lor. (sursa: UNPR)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here