Președinția Finlandeză a Consiliului de Transport UE, Parlamentul European și Comisia Europeană au ajuns ieri la un acord privind Pachetul Mobilitate 1, în cadrul celui de-al patrulea trialog care s-a derulat în perioada 11 – 12 decembrie 2019.
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR își exprimă ”profunda îngrijorare cu privire la rezultatul inacceptabil al acestui trialog, care a condus la adoptarea unor măsuri extrem de nefavorabile pentru România, inspirate de legislația protecționistă promovată de statele vestice membre ale Alianței Rutiere, având ca scop restricționarea accesului transportatorilor români și estici pe piața europeană de transport rutier”.
UNTRR solicită Guvernului României și eurodeputaților români să se opună acestui Acord privind Pachetul Mobilitate 1 în cadrul votului final al Consiliului, respectiv al Parlamentului European!
”Precizăm că actualul Pachet Mobilitate restricționează grav libera circulație a transportatorilor români în UE prin măsurile extrem de restrictive adoptate, precum obligația întoarcerii camionului acasă la opt săptămâni, introducerea unei perioade de restricționare a cabotajului (cooling off) de patru zile și aplicarea forțată a Regulamentului Roma I firmelor de transport rutier. Aceste prevederi elimină transportatorii români din piata europeană de transport rutier și împing firmele și șoferii români să migreze în vest”, se arată într-un comunicat de presă.
UNTRR a solicitat comisarului de Transport al UE să nu grăbească o decizie privind Pachetul Mobilitate 1 care se va aplica pentru 10 ani, cu efecte negative importante asupra pieței europene de transport rutier și afectând grav transportatorii români și est-europeni.