Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită autorităților să asigure o comunicare transparentă și să consulte industria transporturilor rutiere în avans asupra oricăror decizii privind lucrările de infrastructură majore, pentru a permite companiilor să se pregătească corespunzător, asigurând rute alternative care pot absorbi traficul suplimentar și să ofere suportul logistic necesar transportatorilor pe perioada lucrărilor.
UNTRR solicită Ministerului Transporturilor și CNAIR aplicarea restricțiilor de circulație pe Valea Oltului în intervalele orare cu valori de trafic reduse, iar pentru traficul rutier pe Podul dintre Giurgiu și Ruse – să se realizeze astfel încât timpii de așteptare să nu fie mai mari decât în prezent (camioanele așteaptă frecvent 36 ore să intre în România).
Uniunea semnalează faptul că restricțiile de circulație anunțate vor afecta și mai mult activitatea operatorilor de transport rutier, care trebuie să facă față și creșterii accizelor la motorină, timpilor mari de așteptare la frontiere și restricțiile de circulație instituite din cauza caniculei.
Folosirea rutelor ocolitoare pentru tranzitarea Văii Oltului va duce la consum mai mare de combustibil, poluare și cheltuieli comerciale suplimentare, poate chiar imposibilitatea efectuării tuturor curselor programate.
Închiderea circulației pe timp de zi va avea un impact semnificativ pentru industria transporturilor rutiere și economia României:
- Impactul economic: prin efectul perturbator asupra lanțului de aprovizionare, costuri mai mari cu combustibilul și întreținerea vehiculelor, care vor fi inevitabil transferate în prețurile bunurilor și serviciilor;
- Alternative insuficiente: rutele alternative propuse nu sunt suficiente pentru a prelua întregul volum de trafic deviat de pe DN7, fiind deja aglomerate, ceea ce va conduce la întârzieri suplimentare și la creșterea riscurilor de accidente.
- Securitatea și siguranța rutieră: risc suplimentar pentru siguranța rutieră în zone care nu sunt pregătite pentru volumul de transport rutier cu camioane de pe Valea Oltului.
- Presiunea asupra șoferilor profesioniști: schimbările în rute și programări vor pune o presiune suplimentară pe șoferi, care vor trebui să se adapteze la noi condiții de trafic și orare de muncă prelungite, ceea ce poate afecta siguranța și eficiența operațională. Impactul este cu atât mai sever cu cât industria transporturilor rutiere se confruntă cu o criză acutã de șoferi profesioniști de camion.
În ceea ce privește Podul dintre Giurgiu și Ruse, deschiderea punctului internațional de trecere a frontierei de stat Giurgiu (România) – Ruse (Republica Bulgaria) II, în regim de bac cu program de lucru permanent nu va rezolva blocajul care se va crea după aplicarea restricțiilor de circulație. Podul Prieteniei este tranzitat de 1.400 camioane/sens zilnic, sau 2.800 de camioane pe ambele sensuri.
În prezent există traversări cu bacul/ferry la Zimnicea, Bechet, Turnu Măgurele, Călărași, se va deschide și cel de la Giurgiu (Ostrovul Mocănașul), însă accesul camioanelor de 40 t este dificil la unele dintre aceste treceri, pentru că drumurile nu sunt reabilitate, iar capacitatea acestor bacuri/ferry este limitată la maximum 200 camioane/24h, dacă se operează cu bacuri de 18 camioane, sau de 70 camioane/24h, dacă se opereazã cu bacul/ferry de 6 camioane, cu traversare la fiecare 2 ore, dar nu în intervalul orar de la miezul nopții până la 5 sau 6 dimineața. De asemenea, drumul din Bulgaria de la Calafat – Vidin către Sofia este unul dificil.
Abordarea autorităților denotă ori indiferență ori ignoranță în privința respectării condițiilor contractuale în general și în special ale firmelor de transport care nu vor mai putea opera transporturile programate în timpul planificat și nici fără costuri suplimentare.
Prin lipsa de predictibilitate și abordările heirupiste, cu transferul costurilor către economia privată, și cu menajarea costurilor antreprenorilor care lucrează pentru stat, Guvernul României penalizează competitivitatea economiei naționale și transmite un mesaj negativ puternic potențialilor investitori care își doresc predictibilitate, conchide UNTRR într-un comunicat.
[…] Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită autorităților să asigure o comunicare transparentă și să consulte industria transporturilor rutiere în avans asupra oricăror decizii privind lucrările de infrastructură majore, pentru a permite companiilor să se pregătească corespunzător, asigurând rute alternative care pot absorbi traficul suplimentar și să ofere suportul logistic necesar transportatorilor pe […] Citeste mai mult […]