Așa cum este știut deja, Școala Gimnazială nr.1 Cernica împreună cu Grădinița nr.1 Cernica, întreprind acțiuni concrete menite să reducă abandonul școlar timpuriu. Un factor important în reducerea abandonului școlar este implicarea familiei în activitățile școlare, copilul obținând rezultate școlare în strânsă concordanță cu implicarea părinților în procesul de învățare.
În acest context, educatoarele Grădiniței nr.1 Cernica au organizat cu prilejul Sfintelor Paști o activitate comună a copiilor cu familia. Echipe formate din copii, părinți, frați au realizat obiecte specifice acestei sărbători. Dacă începutul a fost timid, părinții trebuind să intre în jocul copiilor într-un spațiu cu care copiii sunt mult mai familiarizați decât ei, cu sprijinul personalului grădiniței, educatoare, îngrijitoare, asistentă medicală, atmosfera s-a destins și implicarea părinților a fost totală. Efectul acestei activități asupra copiilor a fost emoționant, copiii arătând coșulețele educatoarei fără să mai spună ”Doamnă, coșulețul meu este frumos?” ci ”Doamna, ăsta este coșulețul nostru. Vă place? Putem să-l luăm acasă?”. Doreau ca întreaga lume să vadă ce au realizat ei împreună cu părinții. Nu mai era o realizare a lor, ci o realiazare a familiei.
Sperăm ca implicarea părinților să fie la fel de profundă și atunci când copiii vor merge la școală. – ADRIAN MATEI – Școala Gimnazială nr.1 Cernica