Acasă Info Local ”Am reușit să pornim proiectele mari de infrastructură rutieră din jurul Capitalei”

”Am reușit să pornim proiectele mari de infrastructură rutieră din jurul Capitalei”

DISTRIBUIȚI
  • Vorbim despre cele mai multe șantiere deschise, în același timp, în cei 30 de ani de istorie a Centurii
  • Bilanț de etapă făcut de Irinel Scrioșteanu, secretar de Stat în Ministerul Transporturilor

De când a preluat mandatul de secretar de stat la Ministerul Transporturilor, ilfoveanul Irinel Scrioșteanu a făcut promisiuni mari legate de pasajele de pe Centura Bucureștiului și de Autostrada A0. La un an de mandat, am vrut să știm dacă-și menține promisiunile și în ce fază se află aceste lucrări.

Rep.: Domnule Scrioșteanu ați promis, în primul rând, că deblocați lucrările la pasajul Domnești și că începeți alte patru pasaje pe actuala Centură a Bucureștiului? Ați reușit?

Irinel Scrioșteanu, secretar de Stat în Ministerul Transporturilor: ”Am promis că anul acesta vom avea cinci pasaje în lucru pe actuala Centură a Bucureștiului. Și am reușit. 

Rep.: Și mai departe, citez ”în maximum doi ani (2022), vom finaliza cele cinci pasaje, respectiv Berceni, Cernica, Domnești, Mogoșoaia și Popești-Leordeni (Olteniței)”. Vă mențineți promisiunea?

Irinel Scrioșteanu, secretar de Stat în Ministerul Transporturilor: ”Avem un ritm de lucru bun la pasajele de pe actuala Centură a Bucureștiului, respectiv la Mogoșoaia, Berceni, Olteniței-Popești Leordeni, Cernica, dar și la pasajul Domnești, unde și cei mai puțin binevoitori cetățeni sunt surprinși de seriozitatea cu care se lucrează și de cum înaintează acest pasaj. Când am redeschis șantierul, execuție era sub 7%. Astăzi, la patru luni de la deblocarea lucrării, se execută suprastructurile, respectiv cofrare, armare, betonare, pe toate zonele. Continuă forajele pe DJ spre Domnești și execuția terasamentelor pentru bretelele stânga-dreapta pe zonele administrative ale Sectorului 6 și orașului Bragadiru, inclusiv giratoriul din acea zonă. Sperăm ca timpul să ne permită continuarea acestor lucrări și așternerea straturilor de balast stabilizat și asfalt. Pentru pasajul Mogoșoaia autorizația de construire a fost semnată la data de 16 martie, iar acum lucrările de construire sunt în avans față de graficul asumat de antreprenor. Toți piloții au fost forați, armați și turnați. Au fost făcute testele de portanță și au decurs foarte bine. A început executarea fundațiilor pentru zidurile de sprijin ale rampei de coborâre spre Otopeni și lucrăm la montarea armăturilor pentru radierul culeei și al pilei rămase de executat. Totodată am început lucrările și la breteaua de pe partea dreaptă, în sensul de mers spre Chitila. Și a început producția grinzilor pasajului la o companie din Pitești, iar până la sfârșitul lunii decembrie vor fi montate grinzile pe primele două deschideri. Fac precizarea că aceasta va fi ultima toamnă fără pasaj la Mogoșoaia. Și la pasajul Berceni avem un ritm de lucru bun. Aici, autorizația de construire a fost dată la data de 12 iunie, iar acum se realizează armăturile pilelor și culeelor pentru care au fost executate deja fundațiile. S-au finalizat forajele pe latura spre DJ 401. Tot pe aliniamentul acestui drum continuă relocarea de utilități. La începutul lunii august am predat constructorului amplasamentul pentru începerea lucrărilor de construcție la pasajul Olteniței – Popești Leordeni. De trei săptămâni lucrăm și aici cu două instalații de foraj, iar ritmul a crescut considerabil. Continuă relocarea utilităților, prin executarea unor subtraversări dirijate, precum și terasamentele pentru realizarea la 4 benzi a Centurii Bucureștiului, între Berceni și Olteniței. Amplasamentul pentru pasajul Cernica l-am predat la începutul lunii mai. Aici este vorba despre o lucrare complexă, cu giratoriu suspendat și modernizarea la patru benzi a Centurii Bucureștiului, între DN2 (Afumați) și A2 (Glina). Contractul dintre CNAIR și compania italiană Tirrena Scavi SpA a fost semnat la data de 27 februarie 2020. Este vorba despre lucrările care rămăseseră neexecutate, ca urmare a rezilierii contractului, cu cinci ani în urmă, dintre CNAIR și Asocierea Tehnologica Radion – Consitrans – Pro Cons XXI, din cauza slabei mobilizări a antreprenorului, care realizase doar 7% din lucrări și nu arăta interes să recupereze întârzierile. Aș vrea să trag o concluzie pe această temă și să vă spun că vorbim despre cele mai multe șantiere deschise, în același timp, în cei 30 de ani de istorie a Centurii. 

Rep.: Legat de noua autostradă de centură, cunoscută drept A0, ați promis că ”în maximum trei ani (2023- n.n.), cele trei loturi de pe A0 Sud, adică 52 de km din Autostrada de Centură București Sud vor fi finalizate”. Se poate?

Irinel Scrioșteanu, secretar de Stat în Ministerul Transporturilor: ”Da, îmi mențin și această promisiune. Această centură a Bucureștiului, în regim de autostradă, este prioritate zero pentru mine. Cu ani în urmă, din calitatea de administrator public al județului Ilfov, am făcut numeroase intervenții la Ministerul Transporturilor pentru a conștientiza responsabilii acelor vremuri despre faptul că analizele de eficiență economică arătau că avem o încărcare mare a drumurilor în Regiunea București-Ilfov și că, din acest motiv, se simte deja o reducere a creșterii evoluției economice a Regiunii formate în jurul Capitalei, în raport cu media națională. Când am fost numit secretar de Stat, i-am așezat la masa discuțiilor pe cei implicați în proiectul A0 și am încercat să deblochez tot ce ținea de Ministerul Transporturilor, să reduc birocrația și să recuperăm timpul pierdut.

Startul lucrării a fost dat la 24 august, iar din 29 octombrie se lucrează pe întreg Lot II al A0 Sud

”Acum trei luni am deschis primul șantier pe Autostrada de Centură București A0, Sector Sud, Lotul II, Vidra – Bragadiru, iar de o lună se lucrează pe întreg Lotul II al A0 Sud, pentru cei aproape 15 km de autostradă, porțiunea care trece prin localitățile Bragadiru, Măgurele, Jilava, Dărăști, 1 Decembrie, Vidra și Cornetu. Am început lucrările și la noul nod rutier dintre A0 și DN5, în zona 1 Decembrie – Jilava. La data de 25 noiembrie a fost emisă autorizația de construire și pentru Lotul I, A0 Sud, respectiv Autostrada de Centură București hm 0+000 – km 100+900, Lotul I, Sector I: km 52+070 – km 52+770, aferent Centura Nord, Sector 2: km 52+770 – km 69+000 aferent Centura Sud, Etapa 1. Lucrările vor fi executate tot în partea de Sud a municipiului București, pe teritoriul județului Ilfov, în localitățile Vidra, Berceni, Popești-Leordeni, Glina și Cernica. Astăzi sunt mândru să spun că, într-un an de mandat, guvernarea PNL a demonstrat că infrastructura este prioritate națională. Am reușit să pornim proiectele mari de infrastructură rutieră din jurul Capitalei!” – CĂLIN MATEI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

five − one =