Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) începe controale la furnizorii de energie electrică, pentru a verifica modul în care furnizorii pun în practică dispozițiile reglementărilor privind desfășurarea procesului de liberalizare a pieței de energie electrică.
Acțiunile de control desfășurate de ANRE la furnizorii de energie electrică au în vedere verificarea modului de organizare şi funcționare a centrelor de telefonie (call-center), analizând următorii indicatori, numărul de apeluri telefonice înregistrate prin call-center, numărul de apeluri telefonice preluate prin call-center, numărul de apeluri nepreluate, timpul mediu de așteptare a apelurilor înregistrate prin call-center și calitatea răspunsurilor oferite, verificarea respectării obligației de a comunica solicitantului, în scris, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii cererii, a unei oferte privind condițiile de furnizare a energiei electrice pe piața concurențială, analizând următorii indicatori, numărul de solicitări înregistrate, numărul de oferte transmise în termenul legal, numărul de oferte transmise cu depășirea termenului legal, verificarea respectării obligației de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice în termen de maximum 5 zile de la data transmiterii de către clientul final a documentelor necesare, analizând următorii indicatori, numărul de solicitări complete de încheiere a contractului de furnizare, numărul de contracte încheiate în termenul legal, numărul de contracte încheiate cu depășirea termenului legal.