Pentru dezvoltarea sănătoasă a satului românesc prin implicarea responsabilă și inteligentă a companiilor, antreprenorii reuniți în Antreprenorești, împreună cu RePatriot și Romanian Business Leaders, organizează sâmbătă, 10 aprilie 2021, în intervalul orar 14.00 – 17.00, conferința online Antreprenorești – ”Mentalitate antreprenorială pentru dezvoltarea mediului rural”.
Migrarea românilor în străinătate a creat o situație de depopulare mai ales în mediul rural, fiind deja o problemă de supraviețuire pentru locuitorii satelor noastre datorată îmbătrânirii populației și sărăcirii acesteia. Organizatorii își doresc să găsească soluții concrete pentru salvarea patrimoniului moștenit și pentru dezvoltarea locală, în special prin stimularea antreprenoriatului.
La eveniment și-au anunțat participarea Dragoș Anastasiu – președintele Coaliției pentru Dezvoltarea României, Marius Bostan – antreprenor și inițiator RePatriot, Felix Pătrășcanu – co-fondator FAN Courier, Andreea Petrișor – CEO Foodpanda România, Felix Tătaru – președinte GMP Group specializat în creativitate și comunicare, Hildegard Brandl – arhitect, membru AHK Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană, Dan Pitic – CEO Perpetuum, Mihai Ungurenuș – Fondator Radicstar și Livada Bunicului din Corbi, Octavian Viorel – CEO Pukka și co-inițiator “Niște Orășeni”, Emil Drăghici – Președintele Asociației Comunelor din România, Adrian Oros – ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Dumitru Leuștean – primarul localității Novaci (stațiunea Rânca), Gheorghe Epure – primarul comunei Polovragi, județul Gorj, Gabriel Năstăsescu – primarul comunei Voineasa, județul Vâlcea, Nicolae Moldovan – primarul localității Beclean, județul Bistrița-Năsăud.
Întâlnirea se va concentra pe exemple de bune practici ale altor comunități care au reușit prin forțele lor, cu suport din partea RBL și RePatriot precum și alte exemple de succes prezentate de edili și experți în domeniu, de ce, cum a luat naștere și se extinde proiectul Antreprenorești, care sunt pilonii de funcționare și beneficiile pentru viitorul comunităților rurale, identificarea și prezentarea de surse de finanțare destinate acestui tip de comunități (fonduri europene, granturi private, diverse alte tipuri de finanțări), oferirea de suport comunelor pentru implementarea unor strategii de dezvoltare în vederea promovarii destinațiilor turistice prin crearea unul brand turistic regional, nu doar local, care să identifice potențialul zonei respective, agroturismul, patrimoniul cultural, viața la țară sau alte obiective de interes, sprijin pentru realizarea unui ghid care să reglementeze dezvoltarea urbanistică unitară a localităților din România și în armonie cu natura, atât în ceea ce privește construcțiile cât și materialele folosite, în funcție de zona de care aparțin (munte, deltă, mare, deal, câmpie).