O echipă de cercetători ai Societăţii Academice din România, finanţată de Comisia Europeană, a verificat toate contractele de pe SEAP care au fost atribuite pentru drumuri, din 2007 încoace, peste valoarea de un milion de euro. Este vorba de 6.064 contracte în valoare de 32 417 milioane euro. Dintre acestea, cel puţin 44 la sută din contracte şi 48 la sută din valoare au fost distribuite preferenţial, fie pe conexiuni politice directe la donatori de partid, fie pe alte conexiuni ale decidenţilor.
Unul din şapte contracte europene au fost date în situaţii în care a fost un singur ofertant între 2007 şi 2013, şi unul din trei pe bani româneşti, sau de consilii judeţene unde 27 din 42 dau deschis banii unei singure firme favorite. Asta face 3,33 miliarde euro dintr-un total de 6,79 miliarde (49%) în anul 2011 sub PDL, 1,553 miliarde euro dintr-un total de 4,56 miliarde (34%) în 2012 (toată lumea) şi 1,552 miliarde euro dintr-un total de 3,936 miliarde (39%) în anul 2013 sub USL).
Diferenţa până la cheltuiala totală sunt contractele de sub un milion şi cele nepublicate pe SEAP.
În urma prezentării acestor date, Alina Mungiu cere, de urgență, să se convoace CSAT, care să aibă ca prioritate banii negri din politică şi economie.
De asemenea, se cere ca toţi cei care au fost pe traseul banilor de infrastructură în aceşti ani, ca şi la conducerea de campanii electorale şi trezorerii de partid, naţional şi judeţean, să fie integral retraşi din politică fără să ajungă să fie individual luaţi de DNA.