Acasă Editorial Banii aduc fericirea, cât de mulți să fie

Banii aduc fericirea, cât de mulți să fie

DISTRIBUIȚI

Vechea zicală spune că ”banii nu pot cumpăra fericirea”, dar un nou studiu al Universității din Pennsylvania o infirmă.

Studii anterioare au constatat că există o limită a impactului veniturilor unei persoane asupra fericirii – stabilită la 75.000 de dolari – dar cercetători de la Universitatea din Pennsylvania spun că nu există limite când vine vorba de influența banilor asupra bunăstării.

Studiul condus de Matthew Killingsworth de la Penn’s Wharton School a examinat aproape două milioane de date de la peste 33.000 de persoane, fiecare oferind un instantaneu al vieții lor de zi cu zi, scrie Adina Mutăr în Newsweek România.

Studiul, publicat în National Academy of Sciences, s-a bazat pe o aplicație creată special – Track Your Happiness – prin care oamenii răspund la sondaje rapide în momente aleatorii ale zilei.

”Aplicația ne spune ce se întâmplă de fapt în viața reală a oamenilor, în milioane de momente în care lucrează, discută, mănâncă și se uită la televizor”, explică Killingsworth.

În timp ce majoritatea studiilor privind banii și fericirea privesc bunăstarea evaluativă, cuprinzând satisfacția generală, sondajele lui Killingsworth au vizat atât bunăstarea evaluativă, cât și cea experimentată.

Întrebări precum ”cum te simți acum?” apar aleatoriu, cu o scară variind de la ”foarte rău” la ”foarte bine”. În ceea ce privește bunăstarea evaluativă, participanții au răspuns la întrebări precum ”în general, cât de mulțumit ești de viața ta?” cu alegeri care includ ”deloc” sau ”extrem de mulțumit”.

Aplicația a măsurat și elemente reprezentative pentru bunăstare, inclusiv sentimente pozitive (încrezător, bun, inspirat, interesat și mândru) și negative (frică, supărare, rău, plictisit, trist, stresat).

Studiul a examinat 33.391 de participanți angajați, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, oferind 1.725.994 de rapoarte despre bunăstarea experimentată. – mai multe pe Newsweek România.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here