Campania de informare pe tema vaccinului anti-Covid-19 ar trebui să încline balanța către bunul simț, declară la RFI psihiatrul Gabriel Diaconu. El atrage atenția că limbajul este foarte important și că datele științifice trebuie traduse pe limba omului de rând.
Gabriel Diaconu spune cum ar trebui să arate campania de informare pe tema vaccinului anti-Covid-19: ”În primul și-n primul rând, contează foarte mult populația țintă. Noi în România la acest moment, sondajele de opinie arată, avem o proporție semnificativ de mare de oameni care ezită și nu ezită pentru că le este neapărat jenă sau teamă, ci pentru că majoritatea dintre ei spun că au nevoie de informații suplimentare. Sunt câteva probleme cu oferta de informații. În primul și-n primul rând, există un mediu foarte agitat, în care găsești date contradictorii și uneori povești complet neadevărate. Să combați aceste povești neadevărate, noi am constatat, este o operațiune care va eșua, pentru că trendul este format de oameni care n-au nici un interes pentru adevăr, cât pentru senzațional și atunci adevărul prin comparație este banal”.
În opinia sa, ”o campanie de informare trebuie să facă mai mult decât să combată minciuna sau să promoveze adevărul. E nevoie să încline balanța ezitării către bunul simț medical, sanitar, public, social, cultural. Românii din acest punct de vedere nu se deosebesc de alte popoare. În schimb, au ceva care e numai al lor, o spaimă și o suspiciune față de autoritate. Autoritatea în trecut i-a dezamăgit pe români și atunci campania de informare va trebui să le arate românilor o formă prietenoasă de autoritate, o formă competentă de autoritate și o formă smerită de autoritate. Mai puțină fanfară, mai puțină glorificare a supremației guvernamentale și o doză de realism”.