Acasă Economie CĂTRE OTOPENI, PRIN TOKYO, WASHINGTON, PARIS ȘI BRUXELLES

CĂTRE OTOPENI, PRIN TOKYO, WASHINGTON, PARIS ȘI BRUXELLES

DISTRIBUIȚI

metrou_jpgProiectul este inclus în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov

Indicatorii tehnico-economici pentru Magistrala 6 de metrou – Gara de Nord – Aeroport Otopeni au fost aprobați printr-o Hotărâre de Guvern, promovată de Metrorex şi Ministerul Transporturilor.  Magistrala 6, realizează extinderea rețelei actuale de metrou din stația 1 Mai până la Aeroportul Internațional Henri Coandă București pe o lungime de 14,2 km și cu o capacitate de transport de 50.000 de călători/oră. Această nouă magistrală asigură legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni.

Termenul estimat de începere a lucrărilor este a doua jumătate a anului 2017, iar durata de execuție este de 48 de luni. Valoarea totală a investiției este de 5,9 mld. lei (TVA inclus). Finanţarea se va realiza din acordul de împrumut încheiat între Guvernul României și Agenția Japoneză pentru Cooperare Internațională (JICA), din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 și de la bugetul de stat. Traseul va avea 12 stații: Staţia Pajura –  în lungul căii ferate, în ampriza străzii Băiculeşti, Stația Expoziţiei – în cadrul ariei delimitate de Bd. Expoziției, Bd.Poligrafiei și strada Parcului, în proximitatea complexului expozițional Romexpo, Stația Piața Montreal – de-a lungul Bd. Mărăști, între cele două pasaje subterane auto dinspre DN București-Ploiești către Bd. Mărăști, respectiv Șoseaua Kiseleff, în proximitatea Parcului Herăstrău și a clădirii Presei Libere, Stația Gara Băneasa – adiacent DN București – Ploiești, pe espalanada din fața Gării CFR Băneasa, Stația Aeroportul Băneasa – adiacent DN București – Ploiești, în proximitatea aeroportului Băneasa, Stația Tokyo – de-a lungul DN București – Ploiești, în proximitatea Complexului Comercial Băneasa, Stația Washington – adiacent DN București, Ploiești, în zona intersecției acestuia cu străzile Jandarmeriei și Bulevardul Liviu Librescu, în zona Institutului de Meteorologie, în zona de Est a podului rutier, Stația Paris – de-a lungul DN București – Ploiești, în nordul străzii Aleea Padina, în proximitatea Liceului Francez Anna de Noailles și a Țiriac Auto Service, Stația Bruxelles – de-a lungul DN București-Ploiești, la Nord  de linia de centură a Capitalei, în dreptul piciorului pasajului rutier de subtraversare a căii ferate de centură înspre orașul Otopeni, Stația Otopeni – în orașul Otopeni, de-a lungul străzii Calea Bucureştilor la intersecție cu strada 23 August, Stația Ion I. C. Brătianu – în lungul străzii Calea Bucureştilor, între străzile Zborului și Nicolae Grigorescu și Stația Aeroportul Otopeni – sub parcarea aferentă Aeroportului Internațional Henri Coandă-Otopeni.

Această magistrală va permite legarea directă între Gara de Nord și Aeroport Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor. De asemenea, va putea fi asigurat accesul direct al călătorilor în întreaga reţea de metrou prin staţia existentă Basarab 1 – 2. Amplasarea staţiilor de metrou va fi realizată în punctele de maxim interes al călătorilor (Complexul Expozițional Romexpo, Complexul Comercial Băneasa, Gara Băneasa, Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni, etc.), dar va permite și dezvoltarea economică a zonelor. Proiectul este inclus în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov. – CĂLIN MATEI

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

1 × 3 =