Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Ilfov procesează, din 1 aprilie, solicitările pentru obținerea șomajului tehnic. Potrivit purtătorului de cuvânt al AJOFM Ilfov, Corina Preda, cererile și declarațiile pe propria răspundere pentru obținerea sprijinului pe perioada stării de urgență, sub forma șomajului tehnic, pot fi depuse, în format electronic, începând de miercuri, 1 aprilie, la adresa de email ilfov@anofm.gov.ro
AJOFM va procesa solicitările în vederea achitării sumelor solicitate de angajatori într-un termen de 15 zile, iar în cazul PFA, contracte de drepturi de autor, sportivi etc. se va încerca efectuarea plăților chiar într-un termen mai scurt, de 10 zile.
Angajatorii vor transmite online AJOFM Ilfov documentele necesare pentru obținerea fondurilor de la stat pentru acoperirea salariilor/veniturilor angajaților aflați în șomaj tehnic. Fondurile pot fi solicitate pentru angajații cu contracte individuale de muncă înregistrate în REVISAL și care au fost suspendate conform Codului Muncii – Legea nr. 53/2003, în baza art. 52 lit. c), până la încetarea stării de urgență provocată de COVID 19.
Documentele necesare, care se depun și se procesează online sunt:
– cererea pentru acordarea şomajului tehnic completată și transmisă de angajator
– declaraţia pe propria răspundere completată și transmisă de angajator
– lista persoanelor persoanelor cărora li s-a suspendat contractul individual de muncă, din inițiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii
În Declarație se cere angajatorilor să certifice faptul că informațiile sunt adevărate și li se prezintă consecința juridică a prezentării unor informații false. Răspunderea este a angajatorului/persoanei care depune Cererea.
Angajatorii din județul Ilfov trebuie să depună documentele la AJOFM ILFOV astfel:
- pentru 16 – 31 martie începând cu 1 aprilie.
- pentru 1 aprilie – 16 aprilie începând cu 1 mai.
Plata fondurilor către angajatori se va face în termen de maxim 15 zile, iar plata angajatorilor către salariații aflați în șomaj tehnic trebuie efectuată în 3 zile.
Angajatul în șomaj tehnic va primi 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut, iar în perioada de șomaj tehnic îi vor fi achitate CAS, CASS și impozitele aferente.
Angajatorii sau angajații care doresc să obțină informații suplimentare cu privire la acordarea șomajului tehnic, pot apela: 021/330.20.13, număr cu tarif normal.