Acasă Info Local Dosare electronice pentru beneficiarii de asistență socială din Ilfov

Dosare electronice pentru beneficiarii de asistență socială din Ilfov

Verificarea dosarelor va fi făcută și la nivel european

DISTRIBUIȚI
foto: https://www.generixgroup.com

Consiliul Județean Ilfov, prin DGASPC Ilfov, va colabora cu Ministerul Muncii la crearea dosarelor electronice ale beneficiarilor de servicii sociale.

Prin acest protocol, ministerul va dota DGASPC Ilfov cu echipamente TIC pe care le operaționaliza și integra cu infrastructura informatică existentă.

Ministerul Muncii vizează crearea posibilității depunerii online a cererilor pentru acordarea serviciilor de asistență socială și posibilitatea consultării online, de către orice cetățean sau instituție, a acestor dosare.

În acest fel, va fi creat un instrument informatic de gestionare și verificare încrucișată a serviciilor sociale acordate unei persoane, care, în același timp, să asigure și mecanismele de prevenție și de semnalare automată a suspiciunilor de fraudă în domeniul serviciilor sociale, date care vor fi puse la dispoziția celor care gestionează fonduri publice.

Interoperabilitatea sistemului informatic va fi realizată la nivel național (Ministerul Muncii, instituții subordonate, instituții centrale și locale), dar și la nivel european, prin conectarea la registrele europene de servicii sociale.

DGASPC Ilfov are obligația de a desemna două persoane pentru gestionarea sistemului (din care cel puțin una să fie asistent social/tehnician asistență socială), cu obligația de a folosi echipamentele exclusiv pentru această activitate. Angajații DGASPC Ilfov, desemnați pentru derularea acestui proiect, au obligația de a respecta legislația referitore la protejarea datelor cu caracter personal.

Dosarele electronice pentru servicii sociale vor cuprinde actele de identitate ale beneficiarilor (Carte de identitate, certificat de naștere, certificat de căsătorie), cererea de admitere, semnată, decizia de admitere, avizată sau aprobată, contractul de furnizare a serviciilor și actele aditionale, ancheta socială (raportul de anchetă, fișa de evaluare inițială, raportul de evaluare sau orice alt document care recomandă îngrijirea și asistarea beneficirului), fișa de evaluare sau reevaluare a beneficiarului de asistență socială, programul de asistență și îngrijire sau planul de intervenție și fișele de monitorizare și observare a  serviciilor acordate.

2 COMENTARII

  1. […] Consiliul Județean Ilfov, prin DGASPC Ilfov, va colabora cu Ministerul Muncii la crearea dosarelor electronice ale beneficiarilor de servicii sociale. Prin acest protocol, ministerul va dota DGASPC Ilfov cu echipamente TIC pe care le operaționaliza și integra cu infrastructura informatică existentă. Ministerul Muncii vizează crearea posibilității depunerii online a cererilor pentru acordarea serviciilor de asistență […] Citeste mai mult […]

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here