Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și Uniunea Crescătorilor de Păsări din România au adoptat un Ghid de bune practici în etichetarea și publicitatea cărnii de pasăre.
Documentul are drept scop explicitarea cadrului legal în vigoare, astfel încât informațiile furnizate pe ambalajul produselor să nu inducă în eroare consumatorul și să ajute producătorul în înțelegerea prevederilor legii cu privire la acest aspect.
”Este un prim pas important pentru această industrie și pentru activitatea operatorilor economici, în general. Este nevoie de câte un ghid pentru fiecare dintre ramurile controlate de către oricare dintre autorități.
Cum și în religie există un decalog al poruncilor, și în activitatea economică trebuie să existe o sumă de reguli obligatorii. Mulțumesc tuturor celor care au făcut posibilă elaborarea acestui document și îl voi considera un exemplu ce trebuie urmat”, declară Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Ghidul conține toate detaliile referitoare la etichetare, de la mențiunile obligatorii, până la lista ingredientelor sau categoriilor de ingrediente, cantitatea netă, data durabilității minimale, denumire, detalii de informare-caracterizare, țară de origine. Totodată, sunt luate în calcul diferite tipuri de produse: în stare proaspătă, congelate sau care au suferit modificări mecanice (carne tocată, de exemplu)
În acest mod, operatorii economici angrenați în producerea, importul sau comercializarea cărnii de pasăre și a produselor din carne de pasăre se pot coordona permanent cu prevederile documentului agreat, astfel încât să fie eliminate de pe piață erorile de etichetare, în ceea ce privește această categorie de produse, asigurându-se astfel respectarea legii și, implicit, a drepturilor consumatorilor.