Autoritățile au decis să suspende licitația pentru prima secțiune a magistralei de metrou care leagă Capitala de Otopeni întrucât compania Strabag a depus contestaţie la licitaţia de 1,27 miliarde de lei.
Metrorex a publicat pe 15 martie anunţul de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia structurii de rezistenţă a secţiunii 1 Mai – Tokyo a Magistralei 6 de metrou. Valoarea contractului este estimată la 1,27 miliarde de lei, iar durata acestuia va fi de patru ani.
Contractul pentru secţiunea respectivă include lucrări de proiectare şi execuţie staţii şi tuneluri. Criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate – preţ, cea mai importantă componentă fiind cea tehnică, cu o pondere de 60%, iar cea financiară va avea o pondere de 40%.
Metrorex preconizează că la licitaţie se vor înscrie cinci – şase candidaţi.
Sursele de finanţare ale contractului sunt asigurate din sumele prevăzute pentru obiectivul Magistrala 6, respectiv buget de stat şi fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020.
Magistrala 6 realizează extinderea reţelei actuale de metrou din staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă”. Noul tronson va permite legarea directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.
Linia nouă de metrou va avea un traseu de 14,2 km şi va cuprinde 12 staţii. Staţia 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni.