Una dintre cele mai arzătoare probleme pentru transportatori și nu numai este faptul că legătura dintre Aeroportul Otopeni și restul țării nu se poate face pe o autostradă sau pe calea ferată. Și din această cauză Drumul Național 1 rămâne cea mai aglomerată arteră a țării.
Ce se poate face?
Oficialii Consiliului Județean Ilfov pun la punct detaliile pentru un nod intermodal în zona aeroportului ”Henri Coandă” – Otopeni. Investiția este estimată la 80 milioane de euro și, datorită ei, traficul de mărfuri ar putea ajunge la un milion de tone pe an. Proiect va fi finalizat în maximum trei ani.
Noua investiție de la Otopeni va face legătura directă cu căi ferate, autostrăzi și, bineînțeles, alte aeroporturi. În cadrul aceluiași proiect vor fi construite și două terminale cargo care vor avea propria vamă.
Cui folosește investiția?
Ion Lixandru, vicepreședinte la Asociația Română de Logistică, pledează pentru transportul pe calea ferată. ”,Este mult mai ieftin, este ecologic – aici mă refer la trenurile electrice -, iar trenul poate merge zi și noapte. Camionul circulă doar de luni până vineri, trenul merge oricând. În plus, camioanele nu au acces în zona aeroportului. Un exemplu concret: apa îmbuteliată. Transportul pe șosele costă și de două ori mai mult decât cel pe calea ferată. Și asta se vede și în prețul de la raft. În plus, cele mai bune surse de apă sunt în nordul țării, iar camioanele, de multe ori, pleacă goale din București către Brașov”.
De asemenea, și turiștii care ajung pe aeroportul Otopeni ar putea profita de calea ferată și de noile drumuri care se vor construi.